В Министерството на образованието и науката вече има работна група за атестирането на учителите. Това съобщи министърът на образованието и науката акад. Николай Денков в отговор на въпрос, зададен от народен представител.
“В нея са включени експерти от МОН, представители на социалните партньори, на синдикатите и на работодателските организации, на частните училища и детските градини”, обясни министърът.
Работната група ще разгледа доклади и предложения от образователни институции, в които вече е направено атестирането. Поставени за обсъждане са формулата за оценяване и критериите за атестационната карта, обясни Денков.
Министърът обясни, че с влизането в сила на Закона за предучилищното и училищното образование през август 2016 г. е започнал и заложеният в него период, в който да се изпълнят условията за първото атестиране на учителите.
“Съгласно закона, това атестиране е процес на оценяване на съответствието на дейността на педагогическите специалисти с професионалния им профил, с изискванията за изпълнението на длъжността и със стратегията за развитие на детската градина, на училището или на центъра за подкрепа на личностното развитие. През тези първи четири години педагогическите специалисти трябваше да придобият квалификация и да получат квалификационни кредити в резултат на участия в обучения“, посочи министърът, цитиран от “Дарик”
Той добави, че с направените през 2020 г. изменения в Наредба 15, която е за статута на учителите, директорите и на другите педагогически специалисти, атестирането е обвързано и с процеса на инспектиране на институциите.
“През 2021 г. атестирането започна за училищата и детските градини, които бяха вече инспектирани като институции. През 2021 г. беше направена още една стъпка за облекчаване на процеса на атестиране с изменения и допълнения в Наредба 15, които осигуриха възможност атестирането да се прави в електронен формат“, обясни Денков