Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
сряда, 27 септември, 2023
  • Вход
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Воден път, свързващ 6 града, дава тласък на икономиката на Североизточна България

Воден път, свързващ 6 града, дава тласък на икономиката на Североизточна България

Проектът влезе в дневния ред на Европейския парламент и може да получи финансиране

Нина Александрова от Нина Александрова
май 3, 2023
в Проекти
Време за четене: ~ 1 мин.
25 0
0
29
СПОДЕЛЯНИЯ
364
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Дългогодишната идея за изграждане на плавателен канал между Русе и Варна влезе в дневния ред на Европейския парламент като част от стартиралата процедура за промени в обхвата на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Включването на проекта сред приоритетните транспортни маршрути на ЕС би дало възможност той да се осъществи с европейско финансиране. Това информират евродепутатите Андрей Новаков и Емил Радев – вносители на предложението за вътрешен воден път, който да свързва градовете Русе, Разград, Шумен, Провадия, Девня и Варна.

Обосновавайки предложението, Андрей Новаков изтъкна, че плавателният канал ще съкрати превоза на стоки към и от Черно море с поне два дни и ще даде нов тласък на икономиката в Североизточна България.

“Съоръжението се вписва в новите цели на ЕС за насърчаване на речния транспорт като екологична и евтина алтернатива за товарни превози, но каналът ще бъде полезен и за напояване на земите в Добруджа. Освен за земеделието, водата ще може да се използва и за промишлени нужди”, посочи евродепутатът.

Сред стотици предложения българският проект беше оценен като потенциал и перспективи. Той влиза в стратегически документ, който предстои да бъде разгледан на първо четене в Европейския парламент след преговори с Европейската комисия и Съвета. Проектите, които са част от финално гласувания и приет Регламент за Трансевропейската транспортна мрежа, ще могат да получат финансова подкрепа от ЕС и да бъдат реализирани до 2040 г.

Вътрешният воден път на практика ще приближи пристанище Варна до канала Рейн – Майн – Дунав, който осигурява речна транспортна връзка между Атлантическия океан, Северно море и Черно море.

Развитието на сектора на водния транспорт е от стратегически интерес, тъй като вътрешното корабоплаване е най-ефективният и най-екологичният превоз, а половината от населението на ЕС живее близо до морето и покрай реките. Ако с един курс по вода, например, състав от 4 лихтера може да превози 7 000 тона, то за транспортиране на същото количество с влак са необходими 175 жп вагона по 40 тона или 280 камиона по 25 тона.

“Фактът, че вече десетилетия наред идеята за плавателния канал не е затворена страница, а периодично набира скорост, е доказателство за силните икономически аргументи”, смятат евродепутатите. Те припомниха, че детайлите по проекта изискват нови експертните оценки и зависят от активността и ангажимента на държавните институции в България към изграждането на такъв воден път.

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: воден пътградовеЕвропейски парламентикономикатоп
Предишна Статия

Стара Загора стартира кампания за безплатна кастрация на домашни кучета

Следваща Статия

Обрат: отмениха забраната за внос на стоки от Украйна

Свързани Статии

Велико Търново стартира революционен проект за битовите отпадъци
Проекти

Велико Търново стартира революционен проект за битовите отпадъци

септември 26, 2023
112
Проекти

След 20 години и много кметове: първи стъпки за Дунав мост 3

септември 21, 2023
124
Дофинансирането на проекти за пътища, улична мрежа и ВиК: 67 млн. лв. отиват в 54 общини
Проекти

Дофинансирането на проекти за пътища, улична мрежа и ВиК: 67 млн. лв. отиват в 54 общини

септември 18, 2023
119
12-годишно дете с ковид почина в болницата в Стара Загора
Проекти

ЕИБ отпуска 12,8 млн. евро за нова детска болница в Бyргас

септември 14, 2023
100
Дунавският индустриален технологичен парк – на 300 дка и с крайречен парк
Проекти

Дунавският индустриален технологичен парк – на 300 дка и с крайречен парк

септември 14, 2023
123
Зелен патрул ще следи за чистотата в Ямбол
Проекти

Такса смет – според боклука, не според имота

септември 13, 2023
123
Следваща Статия
Коалицията се събира извънредно, решава за военната помощ за Украйна

Обрат: отмениха забраната за внос на стоки от Украйна

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Децентрализацията ли е ключът към по-добро местно управление?

Реклама

Последни новини

Между 50 и 100 хиляди декара гори загиват ежегодно от пожари

Между 50 и 100 хиляди декара гори загиват ежегодно от пожари

септември 27, 2023
Криминалисти нахлуха в Община Хаджидимово

21 общини кандидатстват за финансиране на мерки за по-чист въздух

септември 27, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist