Всеки трети родител плаща за частни уроци по предмети, преподавани в училище. Причината най-често е, че децата срещат усложнения по един или повече предмети, както споделят над 50% от родителите. Най-голямата част от тях – 37%, дефинират онлайн образованието като главен проблем, а 33% са на мнение, че учителите преподават зле. Това са част от изводите са от национално проучване на “Галъп интернешънъл Болкан”, извършено по поръчка на просветното министерство през април измежду 464 родители и 465 възпитаници от 1 до 10 клас.
То е част от акцията по изследване на мнението на възпитаници, родители и учители по отношение на проблемите в образователните стратегии. Резултатите от анкетата измежду учителите може да видите – ТУК.
Онлайн уроците са избрани от 37% от родителите и посочени като съществена причина за усложненията на учениците. На последващо място те слагат недоброто поднасяне на образователния материал от учителите – 33%, както и прекомерно обемното образователно съдржание – 27%.
Същият е процентът на родителите, които упрекват неразбираемия език в учебниците (непознати думи, недобър жанр на поднасяне), 26 на 100 са на мнение, че образователният материал не е съгласуван с възрастта на децата, а 9% – че няма съгласуваност на материала сред обособените предмети.
За родителите на най-малките възпитаници главен проблем е прекомерно многото информация, с която би трябвало да се оправят децата им, за тези на възпитаници от 5-7 клас – неприятното преподаване от учителите, а съгласно майките и бащите на гимназистите основната причина децата им да има компликации е дългото онлайн образование..
За да преодолеят усложненията, 53% от родителите се занимават в допълнение у дома с децата си – изясняват уроците, дават образци и така нататък В началните класове делът на тези родители доближава 84%. 25% от майките и бащите изпращат децата си на частни уроци, като 17% от децата посещават спомагателни занимания по два или повече предмета.