Образователни роботи ще бъдат въведени в STEM-центровете в български детски градини и училища. Варна е сред градовете, в които това ще се случи, а България има шанс да е сред най-иновативните държави в т. нар. “лего образование”. Това заяви Александър Ангелов – ръководител на Центъра за творческо обучение, който организира с община Варна форум с участието на преподаватели и психолози от цялата страна, посветен на темите, свързани с предучилищното и училищно образование, предаде БНР. По думите на Ангелов, ако изследването се забави, има шанс много държави да изпреварят България.
Над 300 учители, директори и експерти от цялата страна участват във форума. Събитието имаше и над десет практически работилници.
Третото издание на националната конференция беше посветено на цялостния подход в предучилищното и началното образование. Програмата обхвана широк кръг теми, които отразяват съвременните глобални образователни политики – от приобщаващо образование и социално-емоционално учене до дигитална трансформация в класната стая. В рамките на панелни дискусии бяха разгледани национални и общински стратегии и тяхната приложимост спрямо реалните нужди на образователната система. Специално внимание беше отделено на изграждането на силна училищна общност чрез ефективно партньорство между учители и родители – условие, признато в световен мащаб като критично за успеха на всяка реформа. Бяха представени иновативни подходи, учене чрез игра, методът Монтесори и психомоториката.
“Липсата на емоционална връзка между родители и деца и разпадът на семейството са част от причините за проблемите с възпитанието при децата. Трябва да има баланс между свобода и контрол”, подчерта проф. д.п.н. Николай Колишев, ръководител Катедра “Науки за образованието” в Шуменския университет “Епископ Константин Преславски”.