„Бранд Медия България“ ЕООД започна изпълнението на европейския проект „Преход на възможностите“ (Transition Opportunities, с акроним TOP). Целта на проекта е да даде гласност на приноса на политиката на сближаване на Европейския съюз, Фонда за справедлив преход и Плана за възстановяване на Европа към осигуряването на плавен и справедлив преход към неутрална по отношение на климата икономика на българските региони, които ще бъдат най-засегнати от трансформацията.
„Преход на възможностите“ започна на 1 октомври 2023-та година и ще се изпълнява в продължение на 12 месеца. Проектът е съфинансиран от Европейския съюз.
„За мен е изключително ценно, че „Бранд Медия България“ започва проекта „Преход на възможностите“ именно сега. В разгара на дебатите за практическото случване на прехода към климатично-неутрална икономика, е по-важно от всякога обществото да има ясна и достъпна информация за възможностите, които предоставя политиката на сближаване на ЕС“, казва Асения Димитрова, ръководител на проекта.
Дейности
Експертите признават, че въпреки плановете и стратегиите, основен проблем при въглищните региони в преход остава комуникацията с местните общности. Създаването на ефикасни механизми за постоянна ангажираност с гражданите, включващи политици на местно, регионално, национално и европейско ниво е от ключово значение за успеха на прехода. Иновативните и добре насочени подходи са успешни, само когато гражданите могат да изразят своите идеи и очаквания за това как трябва да изглежда тяхното бъдеще и да ги вземат предвид като отправна точка.
В тази връзка, „Бранд Медия България“ предвижда множество иновативни комуникационни инициативи, включително:
- 6 местни събития за повишаване на осведомеността, които да представят положителните резултати от мерките на политиката на сближаване в областите Кюстендил, Перник и Стара Загора. Експерти и получатели на европейски средства ще дискутират приоритетите на ЕС, насочени към изменението на климата и опазването на околната среда, като по този начин запознаят аудиторията с логиката на прехода и най-вече със съществуващите възможности;
- 1 уебинар за предприемачи, инвеститори и иноватори, които да обсъдят темата за диверсификацията на местния икономически живот;
- 1 международен форум, който да насърчи сътрудничеството с други региони на ЕС, засегнати от зеления преход;
- Публикации в собствени и външни медийни канали;
- 1 проучване на общественото мнение за нивото на информираност на гражданите относно политиката на сближаване и възможностите на прехода на регионално ниво;
- 1 картографиране на успешни проекти, подкрепени с финансиране от ЕС, което да повиши видимостта на кохезионната политика в регионите на проекта и да демонстрира положителното въздействие върху живота на гражданите;
- 15 подкаста с успешните бенефициери, които разказват истории за опита си по проектите и вдъхновяват аудиторията да разгърне потенциала на финансовите инструменти на политиката на сближаване;
- 3 предизвикателства в социалните мрежи, които да ангажират гражданите и да ги включат в определянето на бъдещите приоритети за развитие.
За „Бранд Медия България“
„Бранд Медия България“ ЕООД е медиен издател и организатор на събития, основан през 2013-та година в София. Компанията е издател на една от водещите икономически медии в България – Economic.bg, на първата специализирана платформа, която популяризира ESG в България – ESGnews.bg, както и на Kmeta.bg – порталът на българските общини.
Компанията е организатор на конкурса „Кмет на годината“, на международната конференция ESG & FRIENDS и на много други тематични бизнес събития.
Съфинансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техния(ите) автор(и) и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Европейската комисия. За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито Европейската комисия.