Стартира изграждането на STEM кабинети във всички над 2200 училища и центрове за специална образователна подкрепа в страната. Първите 15 училища вече получиха своите договори за финансиране на изграждането им. Те са на обща стойност от над 2,8 млн. лева, а за цялата процедура са осигурени повече от 530 млн. лева по Плана за възстановяване и устойчивост.
“За много кратко време успяхме да създадем организация и вече първите договори са факт, като паралелно с това върви оценката на всички подадени над 2200 концепции за изграждане на STEM центрове във всяко българско училище. Очакваме в следващите месеци лавинообразно да нарастват договорите, с които ще се предоставят средства за изграждането им в отделните образователни институции”, обясни министър проф. Галин Цоков. По думите му по-важната промяна, която предстои пред образованието, е не само да се създаде благоприятна STEM среда във всяко училище, но заедно с това да се промени и работата на учителите. “Те трябва да могат да работят съвместно, да създават екипи със свои колеги и с ученици, които да учат проектно базирано, да могат да отговарят на важните въпроси за света, който ни заобикаля”, посочи министърът. Той допълни, че по този начин учениците не само ще формират умения, но и ще се възпита у тях любов към природните науки, за да могат да станат те в следващите години изследователи, инженери и хора, които движат напред технологичното развитие на България.
Проф. Цоков посочи като отличен пример работата на преподавателите в 90. СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин”, чийто STEM център е изграден през 2021 г. “Те прилагат интегрирано образование, което дава възможност за изграждане на по-цялостни представи на децата и учениците за света около тях, за важните въпроси, на които ние търсим отговори всеки ден, а те отговарят тук един път седмично със своите учители”, посочи министър Цоков. Училището предстои да изгради център за млади изследователи със средствата по Плана за възстановяване и устойчивост, който ще бъде в друг корпус на сградата и ще е предназначен за обучение на ученици от началния етап. Концепцията предстои да премине втори етап на оценка, след което да бъде предоставен и договор за финансиране.