Аз съм привърженик на присъственото обучение и на привличане на дигиталните средства в него. Това заяви в ефира на „Дарик“ министърът на образованието академик Николай Денков.
„Трябва да изчезне разказването на уроци, особено при големите ученици и студентите. Те трябва да четат вкъщи и да се научат да сравняват информация от няколко различни източника. Присъственото обучение трябва да се използва за критичен анализ, за осмисляне, за създаване на умения, за защита на теза и обсъждане на това, което сте прочели вкъщи от различни източници“, обясни той.
Атестирането на учителите в момента е блокирано, защото е формулирано по грешен начин в закона за училищно и предучилищно образование, каза министърът. Докато не го формулираме по правилния начин, то няма да стартира, поясни той.
Нашата държава взима правилни решения по отношение на учителските заплати, смята Николай Денков.
„Това беше една от първите точки в коалиционното споразумение. Мисля, че и през следващите години никой няма да го постави под въпрос. Това, което е важно, е да допълним с останалите елементи. Тази трансформация на системата, в която учителят има свобода и е достатъчно подготвен, за да възпита и обучи децата в необходимите умения, някои от които са критични в момента – сами да извличат информация, критично да я осмислят и да я комуникират“, поясни министърът.
Нашите деца учат по-малко като продължителност, отново напомни Денков.
„Няма време за преговори, упражнения и развиване на меки умения. Трябва да намерим повече време за това. Това, което учат децата е наблъскано с много фактология. Трябва да се махне академичната част и да свързват нещата с практическата им страна. Междудисциплинарният поглед към света е много важен“, смята той.