Не едно транспортно дружество у нас гълта стотици хиляди левове за поддръжка, тъй като е на загуба. Заради важната роля, особено в големите градове, където има най-вече социална тежест, общини са принудени да го издържат.
Подобен е случаят в Русе. След дълги дебати по време на извънредната сесия на Общинския съвет бе гласувано увеличението на капитала на “Общински транспорт” с 200 хиляди лева. Допълнителният финансов ресурс е необходим на общинското дружество за обезпечаване на експлоатационните разходи по новите линии, както и за подсигуряване на по-добри възнаграждения за водачите на автобуси и тролейбуси, които предстои да започнат работа. Целта е общинското дружество постепенно да стане единствен превозвач, с което да се подобри и качеството на услугата.
Увеличаването на капитала обаче предизвика сериозен дебат между общинските съветници. Изразени бяха несъгласия да продължат да се увеличават разходите на предприятието, което е единственото от общо 8 общински дружества, реализиращо отрицателен баланс поради своята социална функция.
“По време на предишното управление незнайно защо е продадено депото на “Общински транспорт” за 600 хиляди лева и дружеството е принудено да заплаща наем в собственото си депо в размер на 12 хиляди лева на месец. Ако тази сума не тежеше на плещите на общинския бюджет, заплатите на шофьорите щяха отдавна да бъдат по-високи”, заяви кметът.
Той поясни, че изграждането на ново собствено депо ще струва на данъкоплатците повече от 20 милиона лева.
В началото на май на общинското дружество бе възложено изпълнението на 4 нови автобусни линии, а през юли пое още 2. Предвижда се в началото на октомври да бъдат поети още 3 автобусни линии, за което е необходимо да бъдат привлечени допълнително водачи на транспортните средства, както и по-високи възнаграждения за тях, отговарящи на актуалната икономическа ситуация в страната.