Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
четвъртък, 26 януари, 2023
  • Вход
  • Регистрация
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Защо новите правила в столичния градски транспорт са неработещи

Защо новите правила в столичния градски транспорт са неработещи

БСП внесе доклад в СОС за връщане на картата за една линия и талона за 10 пътувания

Нина Александрова от Нина Александрова
януари 23, 2023
в Гледна точка
Време за четене: ~ 1 мин.
9 0
0
10
СПОДЕЛЯНИЯ
127
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

След ГЕРБ и “Демократична България”, общинските съветници от групата на “БСП за България” внесоха в СОС предложения за промени в Наредбата за реда и условията за пътуване с обществен градски транспорт, приета с решение от 21 юли миналата година. Сред най-важните промени, искани от социалистите, са запазването на цена от 1,60 лв. на билета, продаван от шофьора, връщането на едномесечната карта за една линия и талона за 10 еднократни пътувания, както и отпадане на глобата за валидация.

“При приемането на Наредбата в икономически план не бяха отчетени и съобразени финансови отстъпки, дадени с отделни транспортни документи, които във времето засилиха предпочитанията на гражданите на столицата към тях”, смятат съветниците от БСП.

Така например, картата за една линия с цена 23 лева за месец, която освен удобна, поради възможностите за ползване и на други превозни средства в общите участъци на мрежата, стана предпочитана и поради заложения по-голям процент отстъпка. Същото се отнася и за картата за метро, с цена от 35 лева. За по-редките и случайни пътувания талонът за 10 еднократни пътувания за един пътник също се наложи като добро решение. Не беше отчетено в достатъчна степен и че новите технологични решения ще затруднят част от столичани при ползване на масовия обществен транспорт, което заедно с отпадане на дадени привилегии очаквано срещна тяхното масово неодобрение.

Общинските съветници отчитат подкрепата на столичани за въвеждането на електронни превозни документи в обществения транспорт и по-справедливо тарифиране, според времето за пътуване. Същевременно обаче промените в Наредбата намаляват възможността за избор на най-удобните и икономически изгодни превозни документи за отделния пътник, увеличават цената на пътуване, като усложняват системата за сдобиване с билети за пътуване. Особено остри възражения има по задължителното валидиране и съответното допълнителното таксуване с билет от 3 лева, в случай на отсъствие на такава валидация. Това по същество представлява налагане на санкция дори и за граждани, които са си закупили годишни карти за пътуване, тоест те са предплатили за услугата. Санкцията вероятно ще отпадне, тъй като по предложение на председателя на СОС Георги Георгиев в края на февруари това ще бъде подложено на гласуване.

“Въвеждането на времеви билет – “30 плюс” и “60 плюс” не е магическото решение за столичния градски транспорт, както се представя от ЦГМ и ръководството на СО. В много случаи използването на възможността за прекачване зависи от случайността поради нередовните разписания, големите интервали между превозните средства и задръстванията при пътуването. Времевият билет позволява прекачване при съчетаването на по-кратък с дълъг маршрут, но не и на дълъг с по-кратък маршрут, когато дългият маршрут е първи по време. Например, с билет за 30 минути може да се пътува с прекачване от центъра към периферията на града, но от периферията до центъра, в някои случаи и скъпият 60-минутен билет няма да е достатъчен. От село Плана, да вземем за пример, до метростанцията на “Г. М. Димитров” автобус №70 обичайно пътува 65 минути, правейки невъзможно използването, на който и да е комбиниран билет. В този смисъл, ограниченото време за пътуване, прекачване и чекиране от 30 и 60 минути са крайно недостатъчни, предвид транспортната обстановка в столицата.

Заблудата идва от някои статистически данни, че средното време за едно пътуване в София е 27 минути. В значителен брой от случаите реалността е различна и времепътуването е в порядъка от 40 до 45 минути, което на практика води към по-скъпия билет “60 плюс”. Решение, съобразено с моментни задръжки в движението, които излизат извън обхвата на времевия билет “30 плюс”, може да бъдат уредени при валидация с банкова карта. При настъпване на такова събитие, пътникът да валидира след 30-тата минута отново, с което се активира билет “60 плюс”, а не втори билет “30 плюс”. Това пътуване наистина ще може да се нарече “умно” с банкова карта и ще доведе практически до нормално потребление на времевия билет “60 плюс”.

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: билетвалидацияградски транспортСофиятоп
Предишна Статия

Хора от Казанлък и Павел баня на протест, не искат инсталация за формалин

Следваща Статия

2432 лв. са нужни за издръжка на тричленно семейство

Свързани Статии

Затварят Летище Бургас за две седмици
Гледна точка

Kметове на бунт: Искат целогодишна натовареност на летище Бургас и преразглеждане на концесията

януари 26, 2023
175
10% от новите учители остават трайно в системата, 60% напускат след втората година
Гледна точка

Почти 60% от учителите в стачна готовност, искат по-високи заплати

януари 25, 2023
640
Снимката е илюстративна
Гледна точка

Кметове не искат избори 2 в 1, ЦИК препоръчва да бъдат на 2 април

януари 24, 2023
196
Снимката е илюстративна
Гледна точка

Синдикат “Образование”: Глоби за родители при нарушение на училищния правилник

януари 24, 2023
315
Имам качества за добър кмет, но изборите не са въпрос на его 
Гледна точка

Имам качества за добър кмет, но изборите не са въпрос на его 

януари 20, 2023
177
Минералните извори – добър икономически ресурс, но към днешна дата в упадък
Гледна точка

Минералните извори – добър икономически ресурс, но към днешна дата в упадък

януари 19, 2023
174
Следваща Статия
2432 лв. са нужни за издръжка на тричленно семейство

2432 лв. са нужни за издръжка на тричленно семейство

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Какви са очакванията ви за 2023 година?

Реклама

Последни новини

Shell обмисля да се изтегли от няколко европейски пазара на дребно

Shell обмисля да се изтегли от няколко европейски пазара на дребно

януари 26, 2023
Вечерни новини: Наказателни процедури срещу България; Еврозоната май се отлага

Вечерни новини: Наказателни процедури срещу България; Еврозоната май се отлага

януари 26, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© [datetoday] Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2022

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола? Регистрирай се

Създаване на нов акаунт!

или

Попълнете формулярите по-долу, за да се регистрирате

Всички полета са задължителни. Вход

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist