Пандемията промени много аспекти от нашия живот. Една от най -съществените трансформации настъпи в сферата на образованието. Преминаването към онлайн обучение мотивира учителите да започнат да използват повече допълнителни дигитални ресурси. Те работят по различен начин, когато преподават в електронна среда, обясни пред kmeta.bg Розалина Лъскова – изпълнителен директор на „Образование без раници“ и на платформата „Кан академия“ за България.
„Нашата статистика отчита 8 милиона минути, прекарани в платформата през миналата година. По – голяма част от тях са от периоди на онлайн обучение. Имаме 116 хиляди регистрирани потребители. Когато учениците са вкъщи, учителите работят повече в платформите. Често нашата се използва заедно с други, като Класрум, с която са интегрирани“, обясни Лъскова.
По този начин самият процес на обучение се случва по – комплексно и систематизирано, допълни тя.
„Учителите дават повече задачи за индивидуална работа. Така се стига до натрупване на умения, а не само на знания. Затова трябва още малко да се променят начините на преподаване и да се фокусират върху натрупването на компетенции от учениците, а не само на информация, която в днешно време може да се намери навсякъде“, заяви директорът на „Образование без раници“
Важно е постоянно да се тества разбирането на учебния материал, допълни експертът.
Най – търсени в платформата за изминалата година са материалите по математика. Голям е и интересът към биологията, програмирането, химията и световната история.