11 училища от страната участваха в четиридневна лаборатория за иновации „Социално-емоционална подкрепа в обучението“. Инициативата обедини не само иновативни образователни институции, но и водещи експерти в областта на социално-емоционалното учене.
Домакин на събитието беше СУ „Панайот Волов“ в Шумен. Като участници в инициативата се включиха още 10 училища партньори. Всички техни представители участваха в арт занимания и присъстваха на иновативни уроци, в които наблюдаваха как социално-емоционалното учене се реализира на практика. Изнесените уроци бяха подготвени съвместно от междуучилищни екипи от преподаватели.
Успоредно с това се проведоха и три работилници, като всяка една от тях започваше с активна и интересна дискусия.
В работилницата „Социално-емоционална подкрепа за учителите – поддържане на вътрешната мотивация и креативността“ се създадоха модели, които да провокират преподавателите и да активират тяхната мотивация и креативност. Занятието завърши с обобщени модели на нетрадиционни родителски срещи, чрез които членовете на училищната общност да изградят доверие помежду си и да подобрят своите умения за взаимодействие.
Третата работилница „Развиване на социално-емоционалните умения на учениците – предпоставка за личностно развитие“ спомогна за създаването на продукти, насочени към провеждането на часове на класа, осмислянето на емоционалните нужди на учениците и подобряване на уменията им за самостоятелно взимане на решения.
Всички продукти от лабораторията ще бъдат издадени в наръчник, достъпен както на хартия, така и в електронен вариант. Училищата, които взеха участие в иновацията са: СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново, СУ „Петко Рачов Славейков“ в Кърджали, СУ „Христо Ботев“ в Карнобат, СУ „Нешо Бончев“ в Панагюрище, ЧСУ „Рьорих“ в София, МГ „Д-р Петър Берон“ във Варна, ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ в Севлиево, ОУ „Васил Априлов“ в Бургас, НУ “Яне Сандански” в Разлог, ОУ „Васил Левски“ в Разград и домакините от СУ „Панайот Волов“ в Шумен.