Математическа катастрофа ли са резултатите от седми клас? Този въпрос поставя председателят на Съюза на работодателите в системата на народната просвета и директор на столичното 119-о училище Диян Стаматов. Най-важният изпит в средното образование, този след седми клас, показва среден резултат по математика от 35.32 точки при 100 максимум. Това е най-ниският резултат от 2019-а. Грубото прехвърляне в оценка е средно 3 минус. Единственото успокоително е, че няма да има неприет ученик в осми клас.
“Съобщението от МОН за резултатите от НВО е лаконично и позитивно. Реалността е друга! Преди месец в една анкета от МОН констатираха, че обучението по математика е най-силно затрудняващо. То и без анкета всеки може да го каже! Според мен, след всяко външно оценяване, анализите трябва да водят до съществени промени в учебните програми. Резултатите от тази година категорично потвърждават тази необходимост”, убеден е Диян Стаматов.
Той настоява за бързи и сериозни промени, като:
– Увеличаване часовете по математика в начален и прогимназиален етап,
– Спешна редакция на учебните програми с приоритет по математика;
– Намалявяне на излишното и сложно учебно съдържание по математика;
– Повече състезания по математика в календара на МОН.
“Ясно е, че има проблем. Не упреквам никого! Бяхме дълго в онлайн среда, което без съмнение се отрази и на резултатите. Лошо би било, ако и след тези тъжни резултати всичко си продължи по стария начин и не бъдат предприети адекватни действия. Не е трудно да се прогнозира, че подготовката по математика с всяка измината година става все по-важна и жизненоопределяща. В математическа криза сме! Или може би още по-страшно – това е резултатът от образователната катастрофа”, казва в заключение Стаматов.