Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
събота, 28 май, 2022
  • Вход
  • Регистрация
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на месеца
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на месеца
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Министър Караджов: Започваме тунела под Шипка

Министър Караджов: Започваме тунела под Шипка

Kmeta.bg от Kmeta.bg
януари 27, 2022
в Габрово
Време за четене: ~ 1 мин.
65 0
0
75
СПОДЕЛЯНИЯ
934
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Не само не спираме тунела под връх Шипка, но мога да ви съобщя, че започваме реалната работа по неговото изграждане. Днес получихме устно уверение от фирмата, избрана да проектира и построи тунела, че потвърждава офертата си за изграждане на съоръжението. Това заяви в Габрово вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

 „Заради поскъпването на строителните материали имах опасение, че консорциумът, избран чрез търг по Закона за обществените поръчки, може да се откаже от офертата си от 2020 г. Поискахме потвърждение, защото ЗОП не предвижда възможност предложената цена да се актуализира в съответствие с инфлацията на строителните материали и енергийните източници, и трябва да сме сигурни, че ще се работи по оферираните и приети цени“, посочи министър Караджов.

На 28 януари се очаква и официалното писмено потвърждение. Това ще позволи дейностите по проектиране на тунела да започнат, обясни вицепремиерът.

Министър Караджов обърна внимание на факта, че за тунела под Шипка има изработен единствено разширен идеен проект. Все още няма технически проект, по който реално да може да започне строителство веднага. Ето защо и обществената поръчка е за инженеринг. Срокът за изпълнение е 4 години и два месеца. От тях 8 месеца са за проектиране и 3,5 години за строителство.

„Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен. Моето желание беше АМ „Русе – Велико Търново“ да продължи на юг, да мине през планината със същия габарит. Затова изразих учудване, че тунел, който ще свързва Северна и Южна България, е проектиран само с две ленти”, посочи министър Караджов.

Според него обаче след завършването на магистралата от Русе до Велико Търново трафикът към Габрово ще се увеличи в пъти. Поради тази причина министърът вече е възложил проучване за възможностите за изграждане на още едно трасе, което да поема тежкия трафик на юг от Велико Търново, включително и за още един тунел под Стара Планина.

Не е застрашено финансирането за тунела под Шипка, категоричен бе министър Караджов.

Проектът, заедно с изграждането на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле и АМ „Русе – Велико Търново“, е предложен за финансиране от Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., която все още не е одобрена. Финансирането, което страната ни ще получи за трите обекта, е около 600 млн. евро. С тази сума ще може да се осигури около 34% от необходимите средства за всеки един от трите проекта. Останалите ще бъдат осигурени от държавния бюджет.

Очаква се одобрението на програмата от ЕК до средата на 2022 г. Прогнозно най-рано в края на 2022 г. ще може да се подаде апликационна форма, финансиране да бъде получено през 2023 година.

„В бюджета на МРРБ за 2022 г. е предвидена сума за ново строителство, която може да се насочи като авансово плащане за начало на строителството на тунела под Шипка, но при условие, че предложеният бюджет бъде утвърден от Народното събрание“, каза вицепремиерът.

Днес в АПИ ще бъдат отворени и ценовите оферти за избор на фирма за строителен надзор на тунела, съобщи още регионалният министър. Откритата процедура за избор на изпълнител на консултантска услуга е обявена през февруари 2020 г. Получени са 7 оферти, 6 от които са отворени на 30 април 2020 г.

На срещата стана ясно, че се работи и за връзката на тунела под Шипка с магистралите „Тракия“ и „Марица“. Планирано е южният изход на тръбата да се свързва с пътната мрежа посредством връзка на едно ниво с кръстовище. През тази година ще се проектира нов източен обходен път на град Казанлък, който ще отвежда трафика до главен път I-5 и връзките с магистралите.

Проектът за обход на Севлиево е разделен на две фази, стана ясно още по време на дискусията. Община Севлиево ще трябва да изработи идеен проект, който ще бъде предаден на АПИ. Агенцията има ангажимент за изготвяне на техническия проект, отчуждаването на земите, ОВОС и реално строителство.

В срещата в Габрово днес се включиха и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Деляна Иванова, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Тодор Василев, кметът на община Габрово Таня Христова, председателят на Общинския съвет Климент Кунев, народни представители, общински съветници и др.

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: Водещи новиниГроздан КараджовмагистралапъттоптунелШипка
Предишна Статия

Кметът на Берковица иска денонощни аптеки в града

Следваща Статия

До дни изплащат помощите на малките фирми

Свързани Статии

Нагла кражба в Елхово: Задигнаха кутия с дарения от болницата
Габрово

Дете открадна кола в Габрово

май 20, 2022
620
Снимката е илюстративна
Габрово

Две катастрофи в Габрово, има пострадали

май 11, 2022
3k
Млад мъж загина в катастрофа, пострадаха жена и две деца
Габрово

Габровец почина след катастрофа, ударил се в пътен знак

май 10, 2022
1.7k
Снимката е илюстративна
Габрово

Млад шофьор бяга от полицията в Габрово, катастрофира и тестът за накротици е бил положителен

май 9, 2022
2.4k
39 ранени след катастрофа на автобус в Турция
Габрово

Кола прати възрастен габровец в болница, пресичал неправилно

април 21, 2022
244
Снимката е илюстративна
Габрово

Пиян велосипедист се блъсна в кола в Габрово, настанен е в болница

април 20, 2022
305
Следваща Статия

До дни изплащат помощите на малките фирми

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Планирате ли лятна почивка?

Реклама

Последни новини

20 любопитни факта за алкохола

20 любопитни факта за алкохола

май 27, 2022
„Сребърният залив“ – никога не е късно за ново начало

„Сребърният залив“ – никога не е късно за ново начало

май 27, 2022

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2022 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на месеца

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола? Регистрирай се

Създаване на нов акаунт!

или

Попълнете формулярите по-долу, за да се регистрирате

Всички полета са задължителни. Вход

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist