МОН все още няма решение кога децата ще се върнат на училище. Това каза служебният министър на образованието и науката Николай Денков.
От днес до 28 май пети и девети клас ще учат онлайн. Очакваше се, че след това всички класове ще се върнат присъствено.
Министър Денков посочи, че не иска да изказва категорично мнение.
„Тези решения трябва да се вземат по съответния ред, който включва взаимодействие на нашето министерство и Министерство на здравеопазването. Когато има решение, ще го научите. Моето лично отношение съм го казал на министъра на здравеопазването и то няма особено отношение. Това, което има отношение, е да има единство между различните институции, когато взимат такива решения. Един от проблемите досега в тази насока беше, че различните институции казваха различни неща. Това не трябва да продължава“, допълни Николай Денков.
За университетите все още няма решение, но при първа възможност ще бъдат освободени присъсътвените занятия във висшите училища, стана ясно още от думите на служебния министър. За това се очаква да бъде издадена заповед.
Първият ни приоритет е успешното завършване на учебната година, което включва държавните зрелостни изпити, националното външно оценяване и приема след основно образование.
През следващите три месеца МОН ще има за свой приоритети и подготовката на следващата учебна година.
„Ще направим задълбочен анализ какви са резултатите от дистанционното обучение, къде има сериозни проблеми, свързани с отпадането на учениците, със закъснението с усвояването на материала. На тази база при подготовката на следващата учебна година ще предложим пакет от мерки, които са бъдат прилагани от следващия екип в министерството“, обясни Денков.
Той посочи като трети приоритет завършването на картата на висшето образование в България.
„Предишният екип, който е работил в министерството по тази карта, е постигнал съществен напредък, но това, което липсва, е аналитичната част: какви са изводите от събраните данни и какво предстои да се направи в областта на висшето образование, за да можем да намалим и елиминираме някой проблеми, които са натрупани в областта“, посочи служебният образователен министър.
Четвъртият приоритет е свързан с преглед на дейностите, които са заложени в Плана за възстановяване и устойчивост и програмите, свързани с образование, обучение и научни изследвания.
По тези 4 приоритета МОН ще работи със заместник-министър Мария Гайдарова, която ще отговаря за всички дейности, свързани с училищната мрежа: завършване на учебната година и подготовката на следващата.