Забавеният трафик в столицата чрез различните съоръжения по кръстовища, пешеходни пътеки и пр. е намалил пътните произшествия и жертвите. Най-голямо значение за безопасността има стесняването на пътните ленти в ключови кръстовищата, което сваля скоростта там. Този анализ представи Виктор Колев от TrafficX – компанията, която прави умна организация на трафика.
“Когато говорим за управление на трафика, има 2 понятия – време за пътуване и безопасност. В София сме на 61-о място с 20 минути време за преминаване на 10 км. Не се казва, че това е перфектният резултат. Това е 30 км/ч”, обясни експертът на форума на “24 часа”, който среща новата местна власт и правителство. Виктор Колев се занимава от години с инсталации и поддръжка на системи за трафика. “Изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки, легнали полицаи – има различни методи за успокояване на трафика”, изреди той. И добави, че камерите на КАТ са много малко.
290 камери наблюдават в момента трафика в столицата трафика, 490 камери записват регистрациите.
Виктор Колев прикова вниманието на кметовете с идеи как трафикът да стане по-смарт и безопасен. Задължително е поне в София в следващите години кръстовищата да се модернизират, а не да работят на локално ниво. В момента има линии на градския транспорт, с които се стига по-бързо, отколкото с кола. “Това трябва да стане навсякъде”, каза Колев. Като част от общата картина обаче е и въпросът за неизбежността на наказанието на недисциплинираните шофьори. И поиска фишовете да се издават автоматично.