Най-масово използваните от граждани и фирми административни услуги са на общинските администрации. Те се ползват от 74% от пълнолетните българи. Това сочи национално социологическо проучване, представено на заключителна конференция по проекта на МС “Трансформация на административното обслужване”. Другите най-масово използвани услуги са на МВР, НАП и Националния осигурителен институт.
Две трети от потребителите на административни услуги са убедени, че служителите от администрацията работят професионално, 40% оценяват отношението към клиентите като добро. Четирима от всеки петима запитани са ползвали някоя от предлаганите над 2500 административни услуги.
Най-честите потребители на услуги са граждани между 44 и 55 години, малко по-голям е процентът на жените спрямо мъжете. Две трети от респондентите декларират, че през последните 3 години не са променили начина на ползване услуги, оставайки потребители “на гише”, една трета са се ориентирали към предлаганите услуги по електронен път. Само 4% от гражданите и фирмите са подавали сигнали и предложения за качеството на административното обслужване.
Над половината от представителите на фирмите и от гражданите нямат категорично мнение дали биха възприели иновативни инициативи за подобряване на работата на администрациите.
Концепцията за регистрова реформа, изработена по проекта, вече е част от Стратегията на правителството за електронно управление. В управленската програма на кабинета е включено внедряването на 10 административни услуги от типа “епизоди от живота” услуги, свързани със житейски събития, за които администрациите по служебен път ще осигуряват всички документи, а гражданите ще ги получават само срещу едно заявление.