Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
петък, 29 септември, 2023
  • Вход
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Десетки региони могат да останат без междуградски и междуселски линии

Десетки региони могат да останат без междуградски и междуселски линии

Превозвачи плашат със спиране на превозите

Kmeta.bg от Kmeta.bg
декември 12, 2022
в България
Време за четене: ~ 1 мин.
29 0
0
снимката е илюстративна
33
СПОДЕЛЯНИЯ
413
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Десетки региони у нас са изправени пред транспортен колапс. Само след броени дни на много места превозвачите, които обслужват междуградски и междуселски линии, планират да преустановят обслужването им.

“Пътищата в България са основен проблем за нашия бранш”, казва Петър Захариев, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи. Според него състоянието на пътищата е главният виновник за многото катастрофи. “От години нищо не се прави или онова, което се прави, е много половинчато. Съществуват достатъчно брой пътища – национални, републикански и по-ниски класове, които практически не отговарят на изискванията”, обясни той, цитиран от БНР. И припомни, че се плащат и тол такси за движение по пътищата. А от Нова година се очаква ново двойно увеличение на цените. Според него във всичките тези 30 години няма напредък в това отношение – ние сме единствената държава в европейската общност с най-лоши пътища.

Захариев е категоричен, че проблемът е комплексен. Според него трябва да има по-добра съвместна работа между превозвачите и отговорните институции. “Ние обратна връзка даваме, но има ли чуваемост за проблема”, посочи той и даде пример с пътя Е79, който, според превозвачите, е пътят убиец. “Той е лунен пейзаж. А там препускат с бясна скорост 40-тонни тирове, леки коли. Нещо страшно е там. Но не е само той, безброй са такива”, казва той.

Захариев призна и за друг проблем – старият автобусен парк е рисков и става все по-рисков. Има малко фирми, които могат да си позволят нови автобуси. “Във годините назад многократно искахме да бъдем чути, да бъдем разбрани и да се вземат мерки в тази насока. Няма да се подобри техническото състояние на автобусния парк в България, защото нямаме пари. Субсидиите са една капка в морето, те не покриват нищо”, отбелязва експертът.

Той подчерта, че са получили помощ заради високите цени на горивата. Някои превозвачи са били доволни от тях, други – не. По думите му парите не са били малко, но проблемът е как са разпределени и кой контролира този процес.

Захариев посочи решението: “Когато общината си поръчва линия от А до Б, тя се плаща на превозвача на пропътуван километър. В цяла Европа е така. Само в България тази социална дейност е поверена на частни фирми, които трябва да я реализират с търговска дейност. Тя обаче не може да съществува. Затова с всяка следваща година стават все повече и повече населените места в България, които нямат обществен превоз за своето население”. “Дали още общини ще останат без транспорт, зависи от добрата воля на общинските управления”, категоричен бе председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

 

 

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: автобусиОбщинипревозвачи
Предишна Статия

Все повече общини на прага на водна криза, новият закон за ВиК по-лош и от стария

Следваща Статия

Неограничени футболни емоции с Unlimited Space by Vivacom за финала на Световното

Свързани Статии

Коалицията се събира извънредно, решава за военната помощ за Украйна
България

Въглищните централи ще работят до 2038 година

септември 29, 2023
135
Депутатите приеха на първо четене Бюджет 2022
България

Парламентът задължи общините да имат регистър с питания към кмета

септември 29, 2023
164
Европейска нощ на учените се завръща в над 30 локации у нас
България

Европейска нощ на учените се завръща в над 30 локации у нас

септември 28, 2023
101
магазин, супермаркет
България

Българинът купува повече храна, отколкото консумира

септември 28, 2023
103
България

Слънце и дъжд се редуват до края на седмицата

септември 28, 2023
101
Красимир Свраков
България

Ясни са номерата в бюлетината за местния вот

септември 27, 2023
117
Следваща Статия
Неограничени футболни емоции с Unlimited Space by Vivacom за финала на Световното

Неограничени футболни емоции с Unlimited Space by Vivacom за финала на Световното

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Децентрализацията ли е ключът към по-добро местно управление?

Реклама

Последни новини

Денят на Европа е! Преди 71 години декларация обединява Стария континент

От октомври Истанбулската конвенция влиза в сила за ЕС

септември 29, 2023
60% от завършилите лятната академия на А1 продължават кариера в компанията

60% от завършилите лятната академия на А1 продължават кариера в компанията

септември 29, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist