“Параходство БМФ” вдигна флага на 45 000-тонния кораб за насипни товари “Царевец”. Това е четвъртият за 2024 г. нов бълкер и общо десетият построен от серията “Плана”. Другите три кораба, които излязоха тази година от китайската корабостроителницата Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. Ltd., са “Родина”, “България” и “Трапезица”.
Това е вторият кораб с името “Царевец”, който някога е бил част от “Параходство БМФ”.
От компанията изтъкват, че за всеки българин Царевец е не само хълм във Велико Търново, крепост в старопрестолния Търновград, но и връх в историята на Второто българско царство (1185 – 1396 г.).
Капитан на новия “Царевец” е к.д.п. Иван Киряков, доказал своя професионализъм в продължение на 25 години в плавсъстава на “Параходство БМФ”. Главен механик е инж. Атанас Найденов – утвърден специалист в експлоатацията на този тип двигатели и механизми.
Влизането в експлоатация на “Царевец” е поредното доказателство за последователната политика на ръководството на БМФ непрекъснато да реагира на промените във фрахтовия пазар и да отстоява завоюваните позиции там. Затова обновлението на флота продължава. До края на годината ще бъде получен и м/к “Козница” – представител на другата успешна серия 32 000-тонни лейкъри (способни да плават и в Големите американски езера), с което настоящата 2024 ще бъде записана в историята на 132 годишната компания като годината с най-много новополучени кораба. През 2025 година се очакват още три от тази серия, а до края на 2026 година новият тип лейкъри ще станат общо 15. Серията 45 000-тонни кораба пък ще бъде допълнена с още 3 кораба през 2027 година, като с очакваните общо 10 нови плавателни съда Параходство БМФ планира да увеличи допълнително тонажа си, запазвайки средната възраст на флота от 7 години.
Първият “Царевец” – 20 500-тонен кораб за насипни товари (от серията “Сакар”) е приет от БМФ на 27 ноември 1998 г. Под командването на к.д.п. Петко Петков първият “Царевец” отплава в първия си рейс към украинското пристанище Бердянск. Този кораб е в състава на БМФ до 3 април 2020 г., когато е продаден на друга шипингова компания.