34% от хората заявяват, че са се чувствали несправедливо съдени на работното си място заради лоша кожа, сочи проучване на шведската beauty-tech компания FOREO.
Марката наскоро проведе изследване, за да провери „бюти маниите” през различните епохи на човешката еволюция и откри, че дори в праисторически времена общоприетата красота изглежда е следвала определени стандарти. Тогава тя е била асоциирана с добротата и следователно на „красивите” членове на всяко племе се е гледало като на по-фини, по-здрави и наистина по-честни. Днес има редица проучвания, които разкриват интересния факт, че усещането за това кой е красив се появява още от раждането и предопределя публичното отношение. Дори 6-месечните бебета предпочитат да гледат и да общуват повече с индивиди, които имат обективно по-красиви лица, което оборва стандартното схващане, че хората научават кое е и кое не е красиво само чрез процеса на социализация.
Друг любопитен феномен около схващанията за красотата е възходът на пулхрономиката, сравнително нова област в икономиката. Авторите на тази теория са установили, че съществуват „премия за красота” и „наказание за грозота” на работното място, при социалните преговори и на брачния пазар. Според техните констатации е по-вероятно привлекателните хора да бъдат наети, да работят по-продуктивно и печелившо, да получават по-значително заплащане, да договарят заеми при по-добри условия и да имат по-красиви и високообразовани брачни партньори.
Не всичко е позитивно обаче и за „красивите” хора, особено жените, тъй като изследванията показват също, че дамите, които са много привлекателни, могат да бъдат в неравностойно положение на пазара на труда, особено при традиционно мъжките професии. С близо 70% от служителите жени и 60% от тях на ръководни позиции, FOREO цели да разбие стъкления таван, вървейки по пътя към равенство на работното място.