„Зелена класна стая“ в непосредствена близост до Музея на мечката вече посреща всички посетители на Природен парк „Витоша“.
Иновативният амфитеатрален кът за учене и забавление е резултатът от първата фаза на съвместния проект на Пощенска банка, Mastercard и Природен парк „Витоша“.
Вторият етап на проекта ще включва изграждането на свързваща алея между „Зелената класна стая“ и местността Дендрариума, за да може туристите да се придвижват безопасно в гората между двата обекта, без да ползват главната пътна артерия.
Близо 100 служители от двете компании активно се включиха в довършителните дейности на проекта. Специалните гости Деян Донков и Радина Кърджилова също дадоха своя принос за създаването на креативното пространство, в което децата ще могат да учат и да се забавляват на открито, сред природата на Витоша.
Доброволците лакираха и довършиха изградената амфитеатрална сцена с прилежащите ѝ маси и пейки, поставиха информационни табла за локацията и образователно табло с любопитна информация за растителните и животинските видове, лакираха всички маси и пейки „Витошки тип“, които се намират в района, поставиха ново интерактивно табло, показващо къде живеят и с какво се хранят животните, които можем да срещнем на Витоша. Зелената класна стая е конструирана в унисон с модерната концепция за учене чрез игра и част от масичките на амфитеатралната сцена са с вградени настолни игри – два „горски“ шаха и пъзел, като за най-малките посетители на планината има поставен и часовник с нощните и дневните животни. Привлекателни и интерактивни, таблата и игрите дават богати възможности за учене, възпитават уважение към животинските и растителни видове, които се срещат на Витоша.
В зеленото приключение участваха множество деца, които се включиха в специална беседа в „Музея на мечката“, разнообразни игри, както и в уъркшоп с нетрадиционни музикални инструменти от цял свят. Доброволците от двете компании разшириха зелените си познания с участие в „Минутка за екология“ от АСОРИ (Асоциация за социална отговорност и развитие чрез иновации). Накрая малки и големи релаксираха в музикалната атмосфера под завладяващите звуци на хенг-пан, един от нетрадиционните инструменти, с които се запознаха доброволците.
Проектът „Зелена класна стая“ е част от активната социално отговорна политика на Пощенска банка. Той надгражда серията от зелени проекти, които финансовата институция реализира съвместно с Дирекцията на Природен парк „Витоша“ през последните няколко години, като част от вътрешната програма „Зелени заедно с Пощенска банка“. Изграждането на зелено самосъзнание е част от корпоративната политика на банката и цел на тези проекти е не само да облагородят средата, но и да мотивират възможно най-много хора да полагат осъзнати действия за опазване на природата.
„Зелена класна стая на открито“ е много специален проект за нас. Стартираме го в годината, в която отбелязваме 30 години на българския пазар. За пореден път работим в партньорство с Природен парк „Витоша“, за да направим планината още по-привлекателна, а туристите, дори най-малките – още по-осъзнати. За пореден път доказваме, че сме един зелен екип и опазването на природата е мисия, която обединява служителите ни. Но този път сме много повече, проектът е още по-мащабен и имаме нов силен партньор – Mastercard. Резултатите досега ни носят удовлетворение и усещане за устойчиви усилия и промени“, коментират от Пощенска банка.
„От тази година в цял свят Mastercard въвлича своите партньори – банките и картодържателите в зелена мрежа от инициативи, еко тиймбилдинги – доброволчески акции и дигитални трансакции с благотворителен елемент в името на бъдещето на нашата планета. Благодарни сме, че екипът на Пощенска банка е сред първите ни партньори в тази посока в България. Вярваме, че настъпи критичен момент, в който да осмислим личните си действия и как заедно – в група и с натрупване – да осъществим реалната промяна за природата, която е на дневен ред“, казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
Вторият етап на съвместния зелен проект предстои да бъде реализиран през следващата година.