Да се въведе длъжност “помощник учител” за всеки ученик със СОП, а броят на останалите деца в паралелката да бъде намален наполовина. Това предлагат от синдикат “Образование” към КТ “Подкрепа”.
“С тези деца трябва да работят специалисти, ресурсни учители или да се въведе длъжността “помощник учител”, като за всяко дете в клас да има специалист. Нека се върнат помощните училища за средни и тежките случаи на деца и ученици със СОП. Приобщаващото образование не работи и тези деца се потискат, вместо да се приобщават. А сред тях има ученици, с които, ако се работи всеки час, могат да станат по-добри от другите”, аргументират се от Синдиката.
Според тях основен недъг на тази политика е, че в момента в клас се допускат до 3-4 ученици със СОП, което от друга страна не намалява броя на останалите ученици. А това влияе на времето за останалите ученици и ги дискриминира.
Според близо 80% от учителите е необходимо и да се върнат помощните училища за средни и тежките случаи на деца и ученици със СОП, показват резултатите от проучване на профсъюза. Някои от тях са с тежки заболявания, което ги прави хиперактивни и вниманието на учителя е насочено приоритетно към тях.