Сервизът на столичния общински гараж в „Дружба“ работи без вентилационна система, монтьорите там, освен че стоят на студено през зимата, целогодишно гълтат прахта и изгорелите газове от автобусите, които се ремонтират. В гараж „Земляне“ видяхме чисто нови автобуси на 5-6 години, които обаче са ползвани за донори за части за други автобуси, за да може да се обезпечи транспортната задача. Бракуват се нови автобуси, поради липса на резервни части. Това са само част от изводите на общинския съветник в София Ваня Григорова от септември миналата година, когато представители на различни политически групи от Столичния общински съвет обиколиха всички поделения на дружествата от градския транспорт и се запознаха лично с условията на труд там.
За това време обаче местната власт не е предприела нищо и резултатът от това е транспортната стачка в София, която ще продължи и утре.
“Масово санитарните помещения са с ръждиви клекала, а мивките са израз на техническия гений на работещите там, за да имат въобще достъп до течаща вода. При една от срещите служител обясни, че поради направени му три операции на крака той не може да ползва наличните тоалетни и се налага да се прибира до вкъщи. Бани с пробит покрив, течащи покриви почти във всички поделения, неремонтирани от десетки години сгради – това е част от драматичната картина в Столичния градски транспорт. Ватмани, които работят през лятото на 50 градуса температура, а през зимата на 10”, допълва Григорова.
Тежкият недостиг на кадри е резултат както от ниското заплащане и липсата на бонусна система, така и от ужасяващите условия на труд.
Около 3 млн. е недофинансирането на транспорта в Бургас. Недофинансирането на публичния сектор е масово и в цялата страна.
Вчера шофьорите от градския транспорт във Варна подкрепиха колегите си от София. На предните стъкла на автобусите в морската столица те залепиха надписи “Протест”. Исканията им са за увеличение с 15% на заплатите. Символичен протест беше обявен от работещите в градския транспорт и в Русе в знак на съпричастност.
“Трябва ли публични дружества да фалират, за да може политическият елит най-сетне да се държи национално отговорно и да изплаща задълженията си към общините”, пита Григорова.