Днес официално беше дадено начало на работата на тунелопробивната машина, която ще изгражда тунела за метрото през столичния кв. “Слатина”. През следващите близо две години тя ще изгражда 6 км за разширението на третата линия на метрото през “Слатина”. Метрото е с шест станции и ще започва от Военната академия през кварталите “Гео Милев” и “Слатина”, ще стига до “Арена 8888 София”, София Тех парк и бул. “Цариградско шосе” в посока към метростанцията до зала “Арена 8888 София” и София Тех парк.
Къртицата е специално за условията на проекта от водещата в тази област немска компания “Херенкнехт”. Тя тежи 1600 тона, дълга е около 86 метра, а главата й е 9,4 метра в диаметър. С нея се ограничават затрудненията в трафика, тъй като изграждането на тунела става без да се затваря движението в града, освен самите метростанции, докато се строят, посочиха от “Метрополитен”.
Строителството на двупътния тунел трябва да приключи пред втората половина на 2026 г. Цялата отсечка ще бъде пусната в експлоатация през 2027 г. Това ще даде възможност на 75 хиляди столичани да се придвижат по-удобно с най-икономическия и бърз градски транспорт, допълниха от общинското дружество.
На церемонията днес присъстваха заместник-кметовете на Столична община Илиян Павлов и Иван Василев, директорът на “Метрополитен” Стоян Братоев, председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров, общински съветници, представители на фирмите, които изграждат метрото.
“Метрото е стратегически приоритет за града. Така е било при предишната администрация, така е и сега, надявам се така и да бъде занапред”, заяви столичният кмет Васил Терзиев. Той отбеляза, че метрото е гръбнакът на транспорта в града и е тясно свързан с неговото развитие. “Работим за две нови отсечки, които са в процес на избор на изпълнител, в различен етап на проектиране са десет нови метростанции”, каза още столичният кмет. И подчерта, че метрото е това, което обединява всички, защото е свързано с развитието на града.