Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
петък, 13 юни, 2025
  • Вход
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2024
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2024
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Пътният възел на Пристанище Бургас – Запад ще намали нивата на шум и вредни емисии

Kmeta.bg от Kmeta.bg
август 2, 2021
в Бургас, Интервю
Време за четене: ~ 1 мин.
92 1
0
С новия пътен възел трафикът ще се облекчи.
106
СПОДЕЛЯНИЯ
Сподели във Facebook

Арх. Николай Няголов е завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарски, немски и холандски проектантски компании. Той говори относно новия пътен възел към Пристанище Бургас – Запад.

Арх. Николай Няголов

Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на това съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“?

Работата ми като архитект е свързана с много пътувания за обекти из цяла България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове в България, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка. Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

Какви са точно проблемите, които установихте на тези места?

Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

Какви са целите, които са поставени за решаване?

За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в Бургас.

Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафика в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще се случи в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно – приетото проектно решение, е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

Нищо на този свят не става случайно. Съдбата или както и да го наречете това, насочва човешкото битие в една или друга посока. Но пътя по който да се върви, си го избира всеки човек сам. Дори и отдавна да съм напуснал град Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво. В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме клишето „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

Какво ли? Нищо особено! Просто и аз, както и много други хора, когато посещавам любимите си места по Южното българско Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце.

Какво бихте казали в заключение?

Искрено стискам палци и ще работя активно за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават

Тагове: Арх. Николай НяголовВодещи новинивредни емисииПристанище Бургас – Западтрафикшум
Предишна Статия

Пътници чакат над 2 часа влаковете от Пловдив за София

Следваща Статия

Трима се удавиха в река Янтра

Свързани Статии

Емблематични места в Бургас със свои дигитални копия в Minecraft (снимки)
Бургас

Емблематични места в Бургас със свои дигитални копия в Minecraft (снимки)

юни 13, 2025
103
Новата атракция край Бургас – подводен парк, достъпен за гмуркачи
Бургас

Новата атракция край Бургас – подводен парк, достъпен за гмуркачи

юни 12, 2025
129
Бургас светва с 2366 нови LED лампи
Бургас

Бургас светва с 2366 нови LED лампи

юни 3, 2025
110
Бургас иска от държавата терен за изграждането на археологически парк
Бургас

Бургас иска от държавата терен за изграждането на археологически парк

май 22, 2025
122
Започна изграждането на подводен парк „Света Анастасия“
Бургас

Започна изграждането на подводен парк „Света Анастасия“

май 12, 2025
119
Зелена зона в Бургас от май
Бургас

Зелена зона в Бургас от май

април 30, 2025
128
Следваща Статия
Трима се удавиха в Янтра

Трима се удавиха в река Янтра

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Какво искате да се подобри в града, в който живеете?

Реклама

Последни новини

Готова ли е България за еврозоната

Общините спазват всички изисквания и срокове за прехода към еврото

юни 13, 2025
МВнР: Българите незабавно да напуснат Иран

МВнР: Българите незабавно да напуснат Иран

юни 13, 2025

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Кмета БГ

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2025 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2024
  • TOP JOBS