Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
вторник, 5 декември, 2023
  • Вход
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Пътният възел на Пристанище Бургас – Запад ще намали нивата на шум и вредни емисии

Пътният възел на Пристанище Бургас – Запад ще намали нивата на шум и вредни емисии

Kmeta.bg от Kmeta.bg
август 2, 2021
в Бургас, Интервю
Време за четене: ~ 1 мин.
91 1
0
С новия пътен възел трафикът ще се облекчи.
105
СПОДЕЛЯНИЯ
1.3k
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Арх. Николай Няголов е завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарски, немски и холандски проектантски компании. Той говори относно новия пътен възел към Пристанище Бургас – Запад.

Арх. Николай Няголов

Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на това съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“?

Работата ми като архитект е свързана с много пътувания за обекти из цяла България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове в България, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка. Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

Какви са точно проблемите, които установихте на тези места?

Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

Какви са целите, които са поставени за решаване?

За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в Бургас.

Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафика в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще се случи в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно – приетото проектно решение, е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

Нищо на този свят не става случайно. Съдбата или както и да го наречете това, насочва човешкото битие в една или друга посока. Но пътя по който да се върви, си го избира всеки човек сам. Дори и отдавна да съм напуснал град Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво. В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме клишето „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

Какво ли? Нищо особено! Просто и аз, както и много други хора, когато посещавам любимите си места по Южното българско Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце.

Какво бихте казали в заключение?

Искрено стискам палци и ще работя активно за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: Арх. Николай НяголовВодещи новинивредни емисииПристанище Бургас – Западтрафикшум
Предишна Статия

Пътници чакат над 2 часа влаковете от Пловдив за София

Следваща Статия

Трима се удавиха в река Янтра

Свързани Статии

Кметът награди най-изявените през годината бургаски ученици в навечерието на Никулден
Бургас

Кметът награди най-изявените през годината бургаски ученици в навечерието на Никулден

декември 5, 2023
99
Ще чуем най-бургаските песни на големия никулденски концерт
Бургас

Ще чуем най-бургаските песни на големия никулденски концерт

декември 5, 2023
99
Подробна програма за Никулден по места и часове
Бургас

Подробна програма за Никулден по места и часове

декември 5, 2023
99
Първокласници запалиха коледната елха в ОУ „Елин Пелин“
Бургас

Първокласници запалиха коледната елха в ОУ „Елин Пелин“

декември 5, 2023
99
Бургас с програма за демографско развитие
Бургас

Бургас с програма за демографско развитие

август 30, 2023
189
Снимката е илюстративна
Бургас

Бургас може да загуби пари заради некачествени ВиК ремонти, квартали и улици остават блокирани

август 23, 2023
110
Следваща Статия
Трима се удавиха в Янтра

Трима се удавиха в река Янтра

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Има ли нужда от промяна в учебните програми от 1. до 12. клас?

Реклама

Последни новини

Нивата на замърсяване на въздуха в Европа са все още твърде високи

Нивата на замърсяване на въздуха в Европа са все още твърде високи

декември 5, 2023
Вечерни новини: „Лукойл“ обмисля излизане от България; ГЕРБ блокира бюджета; „Хемус“ поскъпва

Вечерни новини: „Лукойл“ обмисля излизане от България; ГЕРБ блокира бюджета; „Хемус“ поскъпва

декември 5, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
  • Преход на възможностите

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist