Цветелина Борисова Николова е управляващ директор на групата “Катаржина Естейт” и “Платинум Брандс” (дистрибуторска компания за вина и високоалкохолни напитки). Има бакалавърска степен по политология на френски език и магистърска степен по МИО от УНСС. Завършила е престижния международен институт OIV (International Organization of Vine and Wine) във Франция с две международни дипломи – “Мениджмънт в сектора на винопроизводство и лозарство” от университета СупАгро ( Монпелие, Франция) и Магистър на науките по Винен мениджмънт” от OIV (Франция).
– Г-жо Николова, за пореден път “Катаржина Естейт” се върна от конкурс, последният в Китай, с куп награди, и то златни. На какво се дължи успехът ви?
– Конкурсът в Китай е един от най-престижните в света, сред първите шест по значимост. Това показва, че компанията ни е на световно ниво. След подобни награди очи към нас обръщат сомелиери от цял свят, а пътищата ни към добрите ресторанти се отварят. Наградите не само са признание, но и възможности.
– Какви принципи следвате в работата си?
– Стремим се винаги да сме в крак със световните тенденции. Модата в пиенето на вино се променя, затова трябва да следваме актуалните трендове в производството на вина, които са предпочитани като стил. Преди бяха на мода отлежали вина, с повече дъб. Сега хората предпочитат предимно свежи вина, с повече натурален плодов вкус. Нашата компания работи за повишаването на имиджа на България чрез винопроизводството. Хубаво е да се знае, че страната ни има всички дадености, за да се развива в тази посока. До по-малко от година ще реализираме и винен туризъм в нашата изба. Върху това работим от известно време и сме на прав път. Тепърва успехите ни предстоят. “Катаржина Естейт” има планове за 5 години напред. Целим се високо, така се случват нещата. От създаването на компанията, почти няма промени в екипа. Всички работим и се покрепяме като едно семейство. Задружни сме и гледаме в една посока. Днес се стараем да сме усмихнати и да вярваме в доброто. Силните компании се развиват в трудни времена. Разбира се, следим и всички иновации, това е много важно, развиваме се и в този парелел.
– Какви са вашите лични приоритети, вие сте млад и успял човек?
– Един от тях е изграждането на по-добър имидж на българските вина по света. Инициатор съм и автор на различни проекти, свързани с разпознаваемостта на България като производител на качествени вина, както у нас, така и на международно ниво. Когато пътувам, винаги съчетавам полезното с приятното, посещавам различни изби, уча се от добрите и лоши примери. Любопитна съм да знам всички новости в света на винопроизводството, важно е да си сверяваме часовника за нови неща.Спокойна съм на работното си място, а това ми дава увереност и амбиция за нови проекти.
– Винопроизводството е древна култура. Кое в нея ви плени?
– Виното е любов и отдаденост. То е наистина древна култура, която се е появила по нашите земи още преди създаването на българската държава. Културата на пиене на вино е издигната на високо ниво още по времето на траките. Пленяващото е и това, че в различните страни и региони съществуват стотици специфични елементи, които формират характера на едно вино. Те са свързани както с природните условия, така и с традициите на всеки регион. В цялостния процес са вложени много труд, любов и знания. Това ми даде крила и още повече ме мотивира да развивам компанията.