Ремонтът на жълтите павета ще приключи до средата на септември. Това съобщи Ангел Джоргов, заместник-кмет на София в направление “Обществено строителство”. Той провери как върви работата на бул. “Цар Освободител” в отсечката между бул. “Васил Левски” и ул. “15 ноември”.
Както е известно паветата се пренареждат за пореден път, за сметка на фирмата-изпълнител. Пренареждането започна преди около 10 дни, като пътната основа е била изпитана за четвърти път от началото на ремонта, а на място непрекъснато има служители на Столичната община, както и на фирмата от строителния надзор.
“Няма да се бърза, въпреки че ще се опитаме за първия учебен ден, когато трафикът се увеличава, всичко да бъде готово”, каза още Джоргов. Той допълни, че на първо място е спазването на утвърдената технология – сортирани павета, малки фуги, допълнителни профили, които се използват. Заместник-кметът поясни, че са искали да използват и допълнителна емулсия, която е изпробвана на опитния участък, но не е било разрешено, защото тя се отклонява от автентичната технология.
Работи се сутрин и вечер заради жегите, като има достатъчен брой хора, които да редят, и такива, които да сортират паветата. Заместник-кметът обясни, че преди да се фугира, най-добре може да се види как са наредени. “За нас по-важно е качеството, а не срокът, но ще се опитаме до средата на септември да се приключи участъкът”, уточни той.
Тодор Тодоров, ръководител на строителния надзор, обясни, че проверяват всеки ден наредения участък около 15:00-16:00 часа, след което дават позволение за първично фугиране с пясък. По този начин се предпазва от разместване.
На въпрос дали пясъкът може да се отмие от дъждове, Тодоров отговори, че това е първично фугиране, като след него ще има валиране на паважа и допълнително фугиране. А паважните настилки изисквали периодично префугиране с пясък.