Контактният център в Самоков ще има нова онлайн платформа. Всички жители на общината ще могат да изтеглят уебприложение на своите мобилни устройства. Добрата новина съобщи секретарят Венера Милова. През приложението хората ще могат да подават сигнали за проблеми и нередности. Милова даде пример, че ако гражданин види запушена шахта или препълнен контейнер, ще може да направи снимка и да я качи в приложението, а сигналът ще бъде задействан. Не се изисква предоставяне на лични данни, а всички сигнали ще могат да бъдат видени в мобилното приложение. Всичко ще бъде публично, а сигналите ще бъдат регистрирани в електронната система на общината.
Системата се въвежда, защото служителите в администрацията не винаги разбират за даден проблем. Така те ще могат да разчитат на активната гражданска позиция. Ще бъде обновен и интернет порталът на общината, като в него всички жители и гости на града ще могат да намерят информация за общината, кметствата, общинските предприятия, културните и образователните институции. Ще има и подсайтове към новия интернет портал, за да се подобри нивото на електронните услуги.