Кметът на София и член на УС на НСОРБ Васил Терзиев обсъди с представители на водещите асоциации от дигиталния сектор структурата, функциите и задачите на Дигиталния борд към Столична офщина. Заедно със заместник-кметовете по „Дигитализация“ Иван Гойчев и по „Финанси“ Иван Василев те запознаха представителите на Баском, Байт, АИБЕСТ, BESCO, ИКТ клъстер с визията на общинското ръководство за смисъла и функциите на консултативната структура.
“В момента нивото на дигитализация в общината не е добро. Нашата най-важна цел е да направим услугите за гражданите и бизнеса по-удобни и да подобрим комуникацията и капацитета на работата на администрацията”, сподели в социалните мрежи Васил Терзиев. Той заяви по време на срещата, че изключително много разчита на хората от индустрията и иска да включи максимално широк кръг от професионалисти в процеса. “Знам от опит, че с енергията и капацитетът, които има извън общината, можем да решим по-бързо важните задачи, което ще е в полза на столичани”, каза той.
“Обещахме на софиянци да имаме едно мобилно приложение за всички услуги: сигнали, жалби, проблеми в районите, плащане на данъци, изваждане на удостоверения и други документи. И вече работим по него – първата версия ще е налична идния месец”, съобщи кметът на София.
Кметът увери, че екипът му ще използва възможностите на общината и ще подкрепя иновациите чрез програмата “Пясъчник”, която е насочена към реализацията на пилотни проекти и Столичната община ще бъде първи клиент на стартиращи компании.
Продължава работата за дигитализацията на градската среда в следните направления:
- картиране на общинската собственост
- създаване на регистър и политики за използване на градски данни
- единна платформа за достъп до градски данни
- дигитален двойник на града
- календар на ремонтните дейности.
Идеята за календар на ремонтите ще дава възможност първо комуналните дружества да могат да синхронизират капиталовите си програми, за да не се копае два пъти на едно място. Второ – хората да знаят навреме къде ще има ремонти.