Две години след като държавата обяви край на разкарването на линейки с пациенти от болница в болница, спешните медици все още нямат достъп в реално време до информация за свободните легла в лечебните заведения. Така екипите отново обикалят, докато намерят болница, в която ще приемат със сигурност даден човек според диагнозата и състоянието му. Проблема постави д-р Десислава Кателиева от Асоциацията на работещите в спешната помощ.
През октомври 2022 година тогавашните служебни министри на здравеопазването и на транспорта обявиха официално начало на нова система, в която при поемането на пациент от спешен екип и подаване на информация за състоянието му, върху таблета в линейката да се изписват най-близките болници, в които може да бъде транспортиран. “Реалността днес – на таблета спешните медици виждат само адреса на пациента”, посочи д-р Кателиева, цитирана от БНР, и даде пример с Япония.
“Колегата в Осака ми каза така – има 80 екипа, аз имам таблет и на него пише в реално време коя най-близка болница може да приеме пациента. Докато българският лекар се обажда на “Бърза помощ”, която има информация от 8 часа сутринта и съгласно тази информация тръгва да обикаля”, хвърли още светлина тя. В 8 часа вечерта информацията отново се актуализира за всички болници и става отправна точка за следващите 12 часа. Според д-р Кателиева ако тя е достъпна в реално време, това ще облекчи работата на спешните медици както при пациенти с инсулт, така и при други заболявания с необходимост от незабавно лечение в болница.