Второ средно училище “Акад. Емилиян Станев” от следващата учебна година ще започне да предлага програмиране на изкуствен интелект и прилагането му в различни обществени сфери. Предвижда се да има отделна професионална паралелка с кандидатстване след 7. клас, в която децата да учат за тази най-бързо развиваща се сфера на информационните технологии.
Школото предлага и единствената училищна иновация в страната, свързана с развитието на лидерски екипи.
Технологиите да стимулират децата да учат, а не да ги използват само за забавление – е една от целите на визията за дигитализация на образованието, която МОН подготвя. Един от резултатите в изследването PISA e, че българските ученици са сред най-често използващите технически устройства, но за развлечение.
Тази седмица ръководства на училища от цялата страна бяха запознати с разработените от МОН насоки при работа с изкуствен интелект, които съдържат напътствия и конкретни ситуации в помощ на учители, ученици и родители в различни педагогически сценарии и операции в учебния процес за постигане на образователни цели.
В МОН вече е сформирана работна група, която да подготви визия за нови учебни програми, формиращи компетентности. В тази посока е и бъдещата промяна на форматите на националните външни оценявания на учениците. По новата програма “Образование” се и предвиждат инвестиции, които целят текущият модел на обучение да премине към по-компетентностен и насочен към умения. За училищата с по-ниски резултати на националните изпити се предвижда допълнителна подкрепа и ще се разработят планове за подпомагането им.