Любимите настолни игри станаха любими не само на децата, но и на възрастните. 2020 година възроди позабравените “Не се сърди човече”, Скрабъл, Монополи, като съществременно включи и нови попълнения като Диксит и “Escape room”.
По време на пандемията (особено, когато навън е мрачно и студено) бордовите игри се превърнаха в средство хем за разнообразие и забавление, хем за успокоение и справяне със стреса. Също така тези занимания могат да бъдат страхотен иструмент за трупане на знания и развиване на редица личностни умения. Отделно от това, са един прекрасен начин за сплотяване на семейството и изграждане на по-здрави отношения между хората.
“Масово скочиха настолните игри, пъзелите, по-семейните занимания. В началото вървяха по-евтините, след това всичко започна да се търси”, казват от една от водещите книжарници у нас. Средно 30 лева харчим за бордови игри, допълват от там.
Между 50 и 80 лева дава българинът за настолни занимания, посочва друг служител.
Кризата не е въздействала на цените на игрите. Напротив – доста търговци обявяват промоции, за да продадат повече.
Повече със сигурност продаде световният гигант Lego, който отбеляза двуцифрен ръст на приходите миналата година. По този начин потребителските продажби на компанията скочиха с 21%., като дaтcĸият пpoизвoдитeл нa игpaчĸи oтчитa пpиxoди зa гoдинaтa, ĸoитo нaдxвъpлят 43.7 млpд. ĸpoни, или oĸoлo 6.99 млpд. дoлapa, ĸoeтo e c 13% пoвeчe в cpaвнeниe c 2019 г.
А какво четем по време на пандемията?
Имаше период в началото, когато се купуваха много юридическа и правна литература, посочват от книжарницата в София. Художествената литература е традиционно силна. Според управителя значително се е повишило купуването на популярната психология и книги за самоусъвършенстване. Именно това се оказва средство за справяне на хората със стреса, с доходите, ограничаване на контактите и цялата ситуация в момента.