Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
сряда, 7 юни, 2023
  • Вход
  • Регистрация
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Трансформация в действие: Иновациите, които водят до устойчиви модели

Трансформация в действие: Иновациите, които водят до устойчиви модели

Полина Видас, директор маркетинг и комуникации в Mastercard, Калин Генчев, директор на "Билборд" АД и инж. Андрей Стойчев от "Атамик" разговаряха за зелените решения и цената на иновациите

Kmeta.bg от Kmeta.bg
май 26, 2023
в SMART
Време за четене: ~ 1 мин.
9 0
0
Снимки: Красимир Свраков

Снимки: Красимир Свраков

11
СПОДЕЛЯНИЯ
132
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Иновациите са изключително важни за трансформацията на бизнеса и преминаването му към устойчиви модели. Инвестициите за компаниите са наложителни и те трябва да намерят най-добрите технологии, които ще им помогнат да реализират целите си. В панела “Иновации” на второто издание на международния форум ESG&Friends: Transformation in Action, участие взеха Полина Видас, директор маркетинг и комуникации за България, Северна Македония, Албания и Косово, Калин Генчев, директор на “Билборд” АД и инж. Андрей Стойчев от “Атамик”.

Зелени решения

“В глобален план Mastercard се занимава с иновации, които подобряват потребителското изживяване. Всички млади компании поставят потребителя в центъра на своето мислене, за нас това е така от самото създаване на компанията. Към днешна дата ние сме много отвъд разплащанията. Ние търсим решения на проблеми чрез иновации. Много често купуваме дигитални компании в световен план. Подкрепяме и български стартъпи, които се занимават с иновации в сферата на плащанията. Когато се стремиш твоят бизнес да решава даден проблем, въпросното S, както и останалите букви от ESG, влизат съвсем естествено в приоритетите на компанията”, заяви Полина Видас.

Тя подчерта, че младите хора са изключително добре запознати с темата за устойчивост и е щастлива, че бъдещото поколение по някакъв естествен начин влиза в нашия разговор и дори ще го води от утре.

Билборд е една от водещите полиграфически групи в България и на Балканския полуостров. Компанията произвежда различни видове продукти в различни области на живота. В офсетовата част, в която произвежда книги, брошури, списание, каталози и т.н., зелените технологии се прилагат много отдавна.

“Зелената трансформация е нещо, което е възможно и би трябвало всички да се стремим към нея. В нашата сфера бих искал да акцентирам върху външната реклама. До момента в тази сфера имахме голям проблем, свързан с опазването на околната среда, тъй като почти всички материали, които се произвеждат, са от PVC, не могат да бъдат рециклирани и на практика замърсяват околната среда. Билборд от няколко години се опитва да промени тази тенденция и да наложи нов продукт, който нарекохме Green Baner. Той може да бъде рециклиран, да се използва повторно за други цели и да бъде напълно оползотворен. По този начин ние смятаме, че възможността външната реклама да се превърне в по-устойчив бизнес и да се намалят тези отпадъци”, обясни директорът на Билборд.

Той посочи, че в България годишно се произвеждат повече от 1,5 млн. кв.м винилови продукти, които не могат да бъдат рециклирани. Тяхната мисия и цел е тази тенденция да се промени и външната реклама да се превърне в много по-зелен бизнес.

“Това изискваше решение, което да задоволи изцяло нуждите на бизнеса, а именно материали, които заместват изцяло виниловите продукти. Извън еко ползите, Green Baner има и други предимства – качеството на производство и печат е много по-високо, отколкото досегашните материали. Той е със 140% по-лек и това го прави по-удобен за логистика и по-комфортен за монтаж. Ние вярваме, че до няколко години той ще измести напълно досегашните материали и ще бъде по-добрата алтернатива в сферата на външната реклама. Опазването на околнаста среда е наша отговорност и трябва да се грижим за нея всеки ден”, обясни Калин Генчев.

Инж. Андрей Стойчев разказа за B2B платформата на “Атамик”, която помага на индустрията да вземе по-добри и зелени решения, за да реализира своите проекти. Тя е насочена в сферата на водите, на автоматизацията, на енергетиката, на устойчивите решения, като предлага цялостно разрешаване на пъзела откъде идва отпадъкът на дадена компания, къде отива и как да се реши този проблем.

“Ние сме хората, които изпълняват технически зелената трансформация в частта на екологичната част. За нас е изключително важен ESG преходът на компаниите. Ние сме стъпили върху тази основа и искаме да я развиваме”, обясни той.

Инвестиции в зелени технологии

Mastercard предлага решения на своите партньори, които им помагат да намалят своя отпечатък. Те рекламират банков продукт, направен изцяло от иновативен рециклируем материал, тестван в единствената по рода си Mastercard лаборатория в света.

“Тези материали все още са малко скъпи, но от гледна точка на стойността на бранд посланието и на маркетинга, многократно надхвърлят инвестицията, която е вложена. Тази година ние решихме да вложим всички средства, предвидени във външна реклама, в Лунар, и имахме изключителни резултати. Инвестицията изисква смелост да бъде направена, но след това резултатите винаги надминават очакванията”, каза Полина Видас.

Калин Генчев е категоричен, че инвестициите в зелени технологии, са инвестиции в бъдещето.

“Билборд от няколко години инвестира активно в този преход. Нашите инвестиции са в три направления. Едното е чисто технологично, тъй като се наложи старите машини да се заменят с нови по-модерни технологии, които позволяват производство на тези зелени продукти. На второ място са нови вериги на доставки. Налага да се разработват съвсем нови вериги, в които трябва да се инвестира. И третото направление са инвестициите в човешкия капитал. Хората са тези, които правят трансформацията и които вярват повече в нуждата от нея. Това е един дълъг път на себеосъзнаване на хората и обществото. Тук мога да кажа, че сега е най-добрият момент, тъй като обществото вече е на вълната, в която изисква от компаниите да бъдат по-отговорни към това, което правят. И тепърва това усещане ще се засилва. Зелената трансформация е факт и не е въпрос “дали”, въпросът е “кога”, обясни директорът на Билборд.

Цената на иновациите

Инж. Андрей Стойчев говори за това дали бизнесът вижда достатъчно добри перспективи, за да тръгне към една зелена трансформация.

“Това, което ние виждаме, е че в България бизнесът е доста инертен и трудно дава пари за иновацията, особено компаниите, с които ние работим. Тези компании не са толкова технологични, а по-скоро индустриални, и за тях всеки разход, който трябва да направят, е по-скоро допълнителен разход, в който не виждат полезността. За да се промени това, трябва да им покажем правилния път. Много мислихме как да го направим и решихме да инвестираме в социална кауза. Създадохме кампания за намиране на “Най-добър млад зелен инженер на България”. Това е кампания, която сме промотирали във всички технически университети в България и чрез нея търсим млади специалисти, които са в сферата на устойчивите технологии и имат идея как може да се подобри състоянието на компаниите, а ние ще им дадем трибуна да реализират своите идеи”, разказа Андрей Стойчев.

Постижения в нагласите

Мисленето на компанията е най-голямото постижение на Mastercard.

“Една от нашите разработки е т.н. карбонов калкулатор, който изчислява вредните емисии на всяка покупка на потребителя. Така всеки един човек може да мери собствения си отпечатък и принос, а в нашия бизнес това е доста смело. На този етап все още не е достатъчно навлязло, но дава добра представа за промяната, която се осъществява през последните години”, посочи Полина Видас.

Билборд има решение, което до момента нямаше, и вече може да предостави възможността на всеки един клиент да бъде зелен дори и във своята външна реклама.

“Предизвикателствата за зеления преход са свързани с това да превърнем доброто намерение в реални действия. Ще бъде трудно, тъй като изисква усилия. В реалния сектор добавената стойност не винаги се изчислява директно. Ще дам пример с винилите – често клиентите не си дават сметка за управление на отпадъците на това нещо”, допълни Калин Генчев.

Според Андрей Стойчев най-големият проблем, който срещат те, е непознаването на ESG принципите и ниеприемането им от техните клиенти.

“Ние се опитваме по всякакъв начин да ги образоваме на тази тема, давайки примери с нашите проекти и посочвайки икономическата обезпеченост на този проект. Тези числа работят и решението трябва да се вземе. Благодарение на ESGnews.bg можем да достигаме повече до тях и да накараме обществото да действа”, каза още той.

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: „ESG&Friends: Transformation in Action“инвестициитопТрансформация в действиеустойчиви модели
Предишна Статия

Да се потопим в магията на изкуството още този уикенд с Marquee TV

Следваща Статия

Една легенда затваря: Дом на киното остава без стопанин от юни

Свързани Статии

S&P Global и Moody’s отчетоха позитивна промяна в прогнозата си за United Group
SMART

S&P Global и Moody’s отчетоха позитивна промяна в прогнозата си за United Group

юни 7, 2023
106
Vivacom лансира първия в България 5G предплатен пакет Free2Go
SMART

Vivacom лансира първия в България 5G предплатен пакет Free2Go

юни 6, 2023
115
Vivacom с вълнуваща селекция смарт устройства на месеца
SMART

Vivacom с вълнуваща селекция смарт устройства на месеца

юни 5, 2023
127
Vivacom със специален пакет комбинирани услуги за малкия бизнес
SMART

Vivacom със специален пакет комбинирани услуги за малкия бизнес

юни 1, 2023
123
Вече над 2 милиона абоната ползват мобилни гласови услуги с абонамент в мрежата на Vivacom
SMART

Вече над 2 милиона абоната ползват мобилни гласови услуги с абонамент в мрежата на Vivacom

май 29, 2023
122
Да се потопим в магията на изкуството още този уикенд с Marquee TV
SMART

Да се потопим в магията на изкуството още този уикенд с Marquee TV

май 26, 2023
125
Следваща Статия
Една легенда затваря: Дом на киното остава без стопанин от юни

Една легенда затваря: Дом на киното остава без стопанин от юни

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Ще ходите ли на почивка това лято?

Реклама

Последни новини

Финансовият регулатор в САЩ атакува криптоборсата Coinbase

Финансовият регулатор в САЩ атакува криптоборсата Coinbase

юни 7, 2023
Шведите може да се обърнат към еврото след почти рекордно дъно за кроната

Шведите може да се обърнат към еврото след почти рекордно дъно за кроната

юни 7, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2022

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола? Регистрирай се

Създаване на нов акаунт!

или

Попълнете формулярите по-долу, за да се регистрирате

Всички полета са задължителни. Вход

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist