Проектът за трансформация на сградата на Централния универсален магазин (ЦУМ) в София се осъществява в две фази. Първата ще бъде завършена до април 2025 г., а втората се очаква да приключи до 2027 г. Това обяви в Бургас Ахмед Насър, основател и директор на компанията “Антика Уърлд” (Antika World), ръководеща проекта. “Той цели възстановяване функционалността на ЦУМ като модерен символ на София с отлично разположение и полезност за обществото”, уточни той. Насър припомни за първото гостуване на изложбата “Египетски приказки” в Бургас и Варна. Експозицията представи над 100 реплики на египетски артефакти. По думите му има възможност за постоянно представяне на изложбата, която ще бъде разположена в специална зала в ЦУМ.
“Вътрешността на сградата ще включва три зали на първия етаж – две изложбени за българската и египетската история, и една музейна с работилница за розово масло”, посочи Насър. Той съобщи, че на горните нива ще има търговска част, заведения за хранене и атракции, СПА център. На два етажа ще бъде разположен петзвезден хотел. Предвидени са конгресна зона и пространство за споделена работа, бизнес център и акселератор. “Ще има и обособена част за научноизследователска дейност”, допълни директорът на “Антика Уърлд”.
“Виждаме инвестицията не само като възможност за обособяване на хотел и СПА център, но и като възможност за провеждане на бизнес срещи, развитие на IT сферата и научните дейности”, посочи Ахмед Насър. Предвижда се сградата на ЦУМ да бъде маркетинг, търговски и туристически център за популяризирането на България като желана дестинация. “Рекламирането на страната като дестинация за целогодишен здравен туризъм също е сред идеите на проекта”, каза още той.
Ахмед Насър съобщи, че представянето на трансформацията на ЦУМ ще бъде направено на 19 септември в Българската търговско-промишлена палата в София. Предстои и среща с местни български компании за обединяване на бизнеса с цел развитие на региона, предаде БТА. Припомняме, че ЦУМ стана собственост на пловдивския бизнесмен Георги Гергов през 2004 г. През годините няколко пъти магазинът, който е един от символите на София още от социализма, беше обявяван за продажба, но така и не се стигна до прехвърляне на собствеността му.