Трябва да бъдем реалисти, пандемията не ни е отминала, даже може би сме в началото или в средата на една следваща вълна, но нека да не бъдем подвластни, както го казахме миналата година, на политически решения, а да бъде водещ диференцираният подход.
Това заяви Юлиян Петров – председател на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ пред “Фокус”
„Това го казаха и миналата година от страна на социалните партньори в Министерство на образованието. За съжаление, някои други решаваха други неща – визирам най-вече ситуацията от март, или цялата година за прогимназия и гимназия, които бяха големите потърпевши от организацията на неприсъствения учебен процес, защото са налице и всички дефицити. Те не са толкова по отношение на знанието, даже въобще не са по отношение на знанието, но по отношение на социализацията, по отношение на психически и физически заболявания“, посочи Петров
Години наред ще се борим с последиците от това заточение и даде пример, със средно по 5 килограма наднормено тегло при учениците само за последната година. Всички тези дефицити ще окажат влияние не само на самото образование, но и на самия живот, изтъкна още той.
Той посочи, че на първо място трябва да се помисли за учениците и там където имаме болни, има си стереотипи, протоколи, които се спазват и целият клас или няколко класа излизат в онлайн среда.
„Но когато няма болни – имаме населени места и имаше населени места, където нямаше никакви болни, нито учители, нито ученици, обаче те си бяха по централните решения затворени и в онлайн среда. Това не беше най-доброто и се надявам тая година това да не се случи, и да слушаме учителите, да слушаме добрите експерти, които са вътре в образованието, а не други, които са се самопровъзгласили за някакви експерти, изваждат някакви цифри, а реално, ако отидем в съответното училище, виждаме, че няма болни, но въпреки това децата са заточени вкъщи и те са потърпевши“, отбеляза Петров.