Ще отнеме време да се реформира градската мобилност, защото положението, което заварваме не е добро. Това коментира зам.-кметът по транспорт и градска мобилност на София Илиян Павлов пред БНТ. Той посочи, че с новия бюджет за транспорта ще има средства за всичките му направления. От 7 май се пуска нова трамвайна линия, а нископодови, климатизирани трамваи ще вървят по линия 6. Цената на билета няма да се увеличава. “Трябва да се работи за по-бърз и по-удобен градски транспорт, за да привлечем повече пътници”, смята Павлов.
“Тази година заложихме доста милиони за изграждането на нови паркинги, ще се строят буферни паркинги на трите линии на метрото. Имаме бюджет, който ще използваме за проектирането на 15 монтажни паркинги в кварталите. Буферните паркинги вървят успоредно със строежа на метрото”, обясни още той.
В правомощията на Столичния общински съвет е дали да въведе синя зона и в неделя – Павлов е на мнение, че правилата са остарели и неефективни. “Прекъсването на зоната в неделя затормозява живеещите в центъра на София. Също така зоната работи до прекалено рано вечер. Обсъждат се различни идеи, но всички те варират по западен модел, който показва правилните стъпки тази зона да се реформира”, хвърли по-голяма светлина експертът.
Той коментира и ремонта на бул. “Патриарх Евтимий” – посочи, че в момента се използва на 100% от автомобили, а с изграждането на велоалея и бус лента ще бъдат включени всички участници в движението. “Създавайки алтернатива за хората, които отиват с кола в центъра, всъщност помагаме на жителите в центъра, тъй като това ще намали трафика и ще освободи повече паркоместа за тях”, каза още Павлов. Той обясни, че загубата на паркоместа по булеварда ще е минимална, като ще бъде отворен буферен паркинг на Центъра за градска мобилност. Обмислят се и варианти за още паркоместа около стадион “Васил Левски”.