През есента София може да се изправи пред много сериозен проблем – липсата на шофьори в градския транспорт. За това предупреждава общинският съветник и бивш председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС Карлос Контрера в социалните мрежи.
Повече яснота за това какви са условията, заплащането и ще има ли такъв проблем коментира инж. Павлин Василев, който е зам.-директор на Столичния автотранспорт, цитиран от Радио София. “За съжаление, тенденцията и проблемът в цяла Европа и в целия свят не ни подминава. Засега сравнително се справяме с нарядите и изпълнението на разписанията, вероятно такъв проблем ще възникне в края на есента”, сподели той. И допълни, че превантивно се изпълняват доста разнообразни мерки – организират се безплатни курсове за категория D срещу 3-годишен договор за лица, които имат категория С. Записан е рекламен клип, пускат се и обяви за работа в различни платформи, има залепени стикери във всяко едно превозно средство, че се търсят водачи, държи се и постоянна връзка с Бюрото по труда.
По думите му благодарение на подписано споразумение със Столичната община в сектора има два пъти увеличение на заплатите – през март и септември. “Доста добро увеличение, което започва да допринася за конкурентното заплащане в нашата сфера. Има и бонуси за храна и други социални придобивки. За добре свършена работа също е предвидено допълнително заплащане“, изтъкна той.
Въпреки добрите мерки има отлив на кадри. “Не бих казал, че условията на труд са лоши, просто такава е световната тенденция”, поясни инж. Василев, позовавайки се на проучване на Международния съюз на автобусните шофьори (МСАТ). От думите му стана ясно, че автоматизацията на градския транспорт на този етап не стои на дневен ред.