Годините на дистанционно обучение са безвъзвратно пропуснати и всяка от тях забавя с поне 5 години развитието на България. Живият контакт е незаменим и липсата му води до дефицити както в обучението, така и във възпитанието. Мнението изрази пред Дарик радио учителят Теодосий Теодосиев.
“Трагедията на България е, че много широко се разтвори ножицата между най-ниското и най-високото ниво”, каза още той и докато елитарното обучение у нас е на космическо ниво, то масовото училище е безпределно зле.
Легендарният физик и преподавател подчерта, че най-важното в България е производството на качествени хора, защото цивилизациите на качеството печелят в цивилизационното състезание. “У нас има деца на световно ниво, които печелят медали от международни олимпиади, но масовото училище е онова, от което излизат гласоподавателите на изборите, както и много от хората в управлението”, коментира той.
“Училището се прави с качествени учители, които си обичат работата и качествени учители, идващи от качествени родители. У нас тази верига е накъсана на много места и никой не смее да направи истинската реформа”, каза още учителят Тео и даде пример с Нидерландия: “В тази държава, която произвежда висококачествени хора, нито един учител няма договор за цял живот. Всички имат договори за по една година. На края на всяка година може да дойде някой мой конкурент, правят конкурси и който е по-добър, оцелява”, обясни той.
Според него качеството на обучението в България ще се повиши, ако се въведат германските образователни стандарти. Те се основават на честното оценяване, а то се постига като нито един учител не изпитва собствените си ученици. “Парите трябва да следват резултата, а не ученика”, категоричен е Теодосий Теодосиев.
“При нас имаме най-хлабавото училище и най-жалката дисциплина в цяла Европа и най-жалката икономика. Явно има някаква връзка между двете явления. Резултатите се дължат на дисциплината в училище”, каза той и добави, че няма как тази дисциплина после да не се пренесе в пленарната зала на Народното събрание.