Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
събота, 25 март, 2023
  • Вход
  • Регистрация
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Kметове на бунт: Искат целогодишна натовареност на летище Бургас и преразглеждане на концесията

Kметове на бунт: Искат целогодишна натовареност на летище Бургас и преразглеждане на концесията

Готови са да стартират и подписка сред хората за смяна на оператора на аеропорта

Нина Александрова от Нина Александрова
януари 26, 2023
в Гледна точка
Време за четене: ~ 1 мин.
18 0
1
Снимка: facebook.com/BURGAS.AIRPORT

Снимка: facebook.com/BURGAS.AIRPORT

21
СПОДЕЛЯНИЯ
257
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Кметовете на Бургас и Поморие – Димитър Николов и Иван Алексиев за пореден път настояха за конкретни стъпки към откриване на нови въздушни маршрути от и до Летище Бургас, както и за привличането на нови авиокомпании, които да оперират в региона. Те представиха и аргументираха исканията си по време на поредна среща с главния изпълнителен директор „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД д-р Франк Кванте и директора на Летище Бургас Георги Чипилски. На нея присъства и Деляна Цонева, председател на Бургаска регионална туристическа камара.

“Ние говорим от името на жителите на Южното Черноморие и местния бизнес, готови сме да помагаме, но разчитаме на по-голяма активност и от страна на концесионера на летището, защото въпреки обещаваните през годините от вас полети през зимата, те не са факт”,  казаха двамата кметове.

Димитър Николов припомни, че от 6 години именно по предложение на „Фрапорт“ – оператора на аеропорта, южните морски общини заделят средства от бюджетите си за специален фонд за стимулиране на полети през зимата и преди летния сезон и ги предоставят на „Фрапорт“. По думите му концесионерът не е направил достатъчно тези средства да се инвестират за дофинансиране на зимни полети от и до летище Бургас. Сумата е 200 000 евро. Вече 6 години отделените суми не се оползотворяват от концесионера за привличане на авиокомпании или за маркетинг и таргетиране на пазара.

Общините Бургас и Поморие са изпълнили всички искания на концесионера през годините – съдействие за експресно съгласуване на документация, създаването на специален фонд за стимулиране на полети, предоставянето на рекламни площи и информация, участие в многобройни срещи, но въпреки усилията, ангажиментите към региона остават неизпълнени. Участниците в срещата изразиха несъгласие с политиката на концесионера от бургаското летище да се изпълняват предимно карго полети за сметка на пътническите, защото това няма добавена стойност за региона.

„Очаквам да ни представите план за реализацията на този фонд. Ако решите, че това е най-ефективно, превеждайте ги директно на авиопревозвачите като финансова подкрепа, вложете ги в маркетинг, но очакваме конкретни резултати“, каза Димитър Николов. Представителите на „Фрапорт“ поеха ангажимент да организират среща с авикомпании, за да ги информират за възможностите на съществуващия фонд за подкрепа.

По време на срещата от Бургаска регионална туристическа камара изявиха желание да изготвят база данни кои места за настаняване работят през зимата или могат да отворят през зимата. Според домакините на срещата местният бизнес е гъвкав и може да реагира при всякакви условия. На следваща среща се очаква ръководството на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ да предложи общи мерки, които да направят Летище Бургас по-използвано извън летния сезон, и тези мерки да се изпълняват в партньорство със заинтересованите местни власти и жители на Бургас и другите южни морски общини.

Няколко дни след разговора стана ясно, че кметът на Поморие Иван Алексиев стартира процедура по преразглеждане на концесията с „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“. Решението на Алексиев е обусловено от факта, че до момента не са предприети никакви конкретни стъпки към откриване на нови въздушни маршрути от и до Летище Бургас и не се полагат достатъчно усилия за привличане на нови авиокомпании, които да оперират в областта.

„Ще съгласувам решението си с представителите на туристическия бранш в общината. Имаме подкрепата на Бургаската регионална туристическа камара, но първо искам да чуя мнението на местните хора. Обмислям да стартираме подписка за прекратяване на концесията, защото не е нормално ние като община да влагаме и заедно с бранша да работим активно за удължаване на сезона, а да не получаваме никакво съдействие от отсрещната страна”, каза Алексиев.

Той се аргументира и с факта, че в обхват от 80 километра оперират два аеропорта – Варна и Бургас, които макар да се стопанисват от един оператор (концесионер) реално са конкурентни. Наличните диаграми показват, че съпоставено с местния аеропорт, варненското летище изпълнява почти наполовина по-малко летни пътнически полети, което налага то да бъде компенсирано и през зимата. По този начин се ощетява Бургаският регион, където се концентрират основно товарните превози, неносещи никаква добавена стойност за местната общност, работеща в сферата на туризма.

„Планирам да организирам и среща с колегите си – кметовете на Южното Черноморие, защото всички ние сме пряко засегнати от това пренебрежително отношение. От години южните морски общини подкрепяме „Фрапорт“, инвестирайки в специален фонд със средства от бюджетите си, но възвращаемост няма”, коментира още кметът на Поморие.

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: БургаскметовелетищеПомориетоп
Предишна Статия

Организират безплатна Академия за стартиращи предприемачи в Стара Загора

Следваща Статия

Разширяват третия метролъч в София, правят проект и за първия

Свързани Статии

Кръгова икономика, водни ресурси и социално равенство – защо са важни за местните власти
Гледна точка

Кръгова икономика, водни ресурси и социално равенство – защо са важни за местните власти

март 23, 2023
116
Зелени пространства, земни тонове и системи за умни домове – водещи в дизайна за 2023 г.
Гледна точка

Зелени пространства, земни тонове и системи за умни домове – водещи в дизайна за 2023 г.

март 22, 2023
166
Чистка на регионални началници в образованието
Гледна точка

Подводните камъни в професионалното образование спъват общини, бизнес, администрация

март 20, 2023
157
Причини за тероториалните неравенства – липса на кадри, миграция и централизирана власт
Гледна точка

Причини за тероториалните неравенства – липса на кадри, миграция и централизирана власт

март 17, 2023
147
Янка Такева: Учебната година трябва да се удължи
Гледна точка

34 000 деца са напуснали образователната система

март 16, 2023
202
Новият закон за ВиК – ограничава общините, не решава проблемите
Гледна точка

Новият закон за ВиК – ограничава общините, не решава проблемите

март 15, 2023
281
Следваща Статия
Още 400 млн. лв. за разширение на метрото към “Слатина” и “Подуяне”

Разширяват третия метролъч в София, правят проект и за първия

КОМЕНТАРИ 1

  1. Холистик says:
    2 месеца преди

    Добре де, какви полети през зимата сънуват тези, като те през лятото дори не успяват да се напълнят? А и как да успеят – руснаци не идват, заради войната. Германци също не идват, заради войната и не само. Но напоследък дори и българи престават да ходят, защото не може с мизерия, липса на инфраструктура, лоша храна, епични цени да биеш дори Турция, камо ли Гърция. Така че, какво означава няма полети? Естествено, че няма да има, за кого да да са тези полети?
    А на недоволните кметове бих препоръчал да не си измислят оправдания, а да решата истинските проблеми!

    Отговор

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Как приемате отлагане на еврото с поне година?

Реклама

Последни новини

На хоризонта се задават товарни кораби без екипаж

На хоризонта се задават товарни кораби без екипаж

март 24, 2023
Засегнати човешки права и борба с изменението на климата

Засегнати човешки права и борба с изменението на климата

март 24, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2022

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола? Регистрирай се

Създаване на нов акаунт!

или

Попълнете формулярите по-долу, за да се регистрирате

Всички полета са задължителни. Вход

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist