Vivacom Регионален грант е сред малкото инициативи у нас, които дават свободно поле за изява на регионите – от най-малката, през средната, до най-голямата община, съобразно техните проблеми и нужди. “Vivacom e компания, оперираща в цялата страна, и като такава за нас е изключително важно да продължим да подкрепяме местните организации, които работят, за да решават конкретни проблеми”, обяснява мотивацията за начинанието, която тази година ще се проведе за 9-и пореден път в партньорство с Българския център за нестопанско право, главният изпълнителен директор на телекома Николай Андреев.

През 2024 Vivacom Регионален грант е изцяло обновен. Най-мащабната социално отговорна инициатива на телекома улеснява значително процеса на кандидатстване, увеличава се двойно и размерът на грантовете за гражданските организации. По този начин един проект може да получи до 10 000 лв. Припомняме, че максималната сума досега беше 5000 лв. А общата сума, която ще дари Vivacom, е 100 000 лв.
“Целта ни е да помогнем на гражданските организации да бъдат още по-ефективни в разгръщането на своите идеи и постигането на по-добри резултати”, обяснява Николай Андреев.
Условията от тази година
От тази година се опростяват начинът и формулярът за кандидатстване. Организациите вече ще изпращат идейна концепция на една страница. Кандидатури вече се приемат, като крайният срок е 18 февруари. Те могат да бъдат изпращани на www.vivacomfund.bg/regionalgrant/apply. Приоритетните области, в които телекомът търси да подкрепи значими идеи, остават образование и опазване на околната среда.
Кой може да кандидатства?
Могат да кандидатстват юридически лица с нестопанска цел, регистрирани в обществена полза, народни читалища и настоятелства към училища и детски градини, както и организации, които вече са печелили грант в предходни години. Припомняме още, че няма ограничение в броя на проектите, с които всяка една гражданска организация може да кандидатства.
Свършеното до момента
108 проекта на 98 организации на обща стойност над 500 000 лв. е подкрепила компанията до момента с Vivacom Регионален грант. С увеличението на сумата в края на тази година общото дарение ще бъде малко над 600 000 лв. Финалистите в деветото издание ще станат ясни през март, а проектите ще се реализират до края на годината.
Съществена промяна в деветото издание е и въвеждането на акселераторска програма.
“След 8 години подкрепа на добрите идеи за развиване на местните общности и постигнатата до момента промяна от хората за хората, сме силно мотивирани да ускорим образователния и природозащитен потенциал на проектите, с което да допринесем заедно към устойчивото развитие на регионите”, коментира и Надя Шабани, директор на БЦНП.

Заедно с експерти от Български център за нестопанско право финалистите ще преминат през поредица от три лаборатории за трансформиране на идеите си в истински демонстрационни проекти за пример. Целта е да повишат своя комуникационен капацитет и способността си за изграждане на мрежа.
“Във всяка страна, в която United Group присъства, за нас е изключително важно да провеждаме локални инициативи, с които да донесем положителна промяна за живота на възможно най-много хора. Затова решихме да променим изцяло Vivacom Регионален грант, като го направим още по-ефективен и релевантен за местния контекст и нуждите на местните общности”, каза Йована Лукич, CSR директор на United Group.
Повече информация за обновения формат може да видите тук: https://vivacomfund.bg/regionalgrant/.