Ако има нещо, което се откроява сред сигналите за нередности, подадени от потребители около празниците, това са резервациите за почивки. Констатацията е на изпълнителният директор на асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов.
„Има едно универсално правило. По празниците човек бърза. По-добре е да се резервира по-рано, за може да се прочетат условията на спокойствие. Тогава хората са припрени и така идват пропуските“, разясни Николов.
Уловките обикновено са в договорите.
„В малките букви. Има най-различни хватки и капани. Последният сигнал, който получихме, беше за направена рано резервация за екскурзия и сключена застраховка „Отказ от пътуване“. Уловката тук е, че те ви предоставят тази застраховка една седмица преди пътуването, а идеята й е можеш да я използваш още днес, в момента, в който си внесъл капарото. Отказът от пътуване може да не стане последният ден, може да се наложи още утре. Това е нещо, което човек трябва да знае предварително, за да го изиска“, поясни той.
Често срещани са дублираните резервации, несъответстващата стая, недобро изхранване, липсващи допълнителни услуги и неработещи басейни.
В България хората най-често остават недоволни от обслужването, обобщи Николов.