Е.GO Mobile ще произвежда автомобили в България. Изцяло нов завод за електромобили ще бъде построен в Ловеч, а първата кола от там ще излезе в началото на 2024 година.
Али Везвай, председател на управителния съвет на германската фирма за електромобилност е.GO, коментира пред “Дойче Веле”, че сделката е одобрена единодушно след стопроцентова подкрепа от правителството.
“Екипите ни, включително и тези на инженерите и архитектите в Германия, работят с пълна пара. Избран е теренът. През септември планираме да внесем строителната документация в общината и се надяваме да получим разрешение за строеж до края на годината, коментира Везвай.
Next.e.GO се различава от останалите класически производители на оригинално оборудване. Създадохме уникална и изключително иновативна микро-фабрика, която e високопроизводителна, икономически гъвкава и с краткотраен производствен цикъл, без да се нуждае от значителни ресурси – независимо дали става дума за земя, вода или нещо друго. Това, в последна сметка, са факторите, които всички заинтересовани страни трябва да отчитат, преди да вземат решение за такъв важен проект. Вече се спряхме на извънредно подходящо място в град Ловеч, където всички индустриални предпоставки са налице, така че веднага можем да започнем с реализацията на проекта“, посочва още той.
“Българското правителство също е заинтересовано да привлече инвеститори в производството на електрически автомобили, като се имат предвид структурните промени в автомобилната индустрия от една страна и нарасналото търсене от друга. С тази инвестиция от около 140 милиона евро заводът ще изведе България сред водещите производители на електромобили и ще увеличи атрактивността на този автомобилен сектор”, допълва председателят на управителния съвет на германската фирма.
Българското правителство е склонно да осигури поощрително финансиране от 34 милиона евро след успешната реализация на проекта и стартирането на производството, уточнява още той.
Очакваме, че автомобилът ще може да изминава в градски условия поне 220 км без зареждане, което е почти четири пъти повече от обичайния за хората среден пробег в градска среда. Продукцията на завода ще се продава не само на българския пазар, но и в други страни, коментира Али Везвай.