Преди дни от Националното представителство на студентските съвети заявиха, че са обезпокоени от дълго продължаващото обучение в електронна среда. Младите хора поискаха премахване на зеления сертификат и връщане в университетите. Сегашните изисквания за вход са неизпълними за голям брой висши училища, заявява пред в. “Сега” Даниел Парушев, който е председател на представителството.
От НПСС настояват да се предостави възможност на студенти, докторанти, курсанти и специализанти да правят безплатни антигенни тестове, които да се закупуват от държавата, както и ВУЗ -овете да разполагат с пунктове за тестване. Към момента висшите училища, които предлагат безплатно или на символични цени тестове за студентите си, са много малко – Минно-геоложкият университет, Медицинският университет-София, Нов български университет, Националната художествената академия и Националната спортна академия.
По време на продължаващото вече 2 години онлайн обучение в университетите успехът на студентите, получаващи стипендии се е увеличил от 5.40 на 5.70, съобщи Даниел Парушев. Това изобщо обаче не са реални резултати, казва той.
“80% учат онлайн и дотолкова са свикнали с тази форма, че и студенти, и преподаватели не искат да се връщат присъствено, не само защото са загрижени за здравето си, но и защото така е по-лесно. Има студенти във втори курс, които още не се познават с колегите си от потока. Те дори не разбират защо е толкова нужно присъственото обучение“, допълва Парушев.
Качеството при онлайн лекциите е много по- ниско, отчитат от НПСС. Студенти признават, че 80-90% от колегите им вече дори не си включват камерите по време на лекции.
“Всеки бизнес може да се възстанови след година-две от пандемията, но при висшето образование няма възстановяване. Времето си върви, курсът си минава и никой няма да се върне назад да си прочете от минала година”, казва още председателят на НПСС, според който, ако не се вземат мерки, след няколко години ще си берем плодовете на пазара на труда. Особено потърпевши според него могат да са инженерните специалности, тези в областта на изкуствата, строителството и др.
Качеството на обучението в университетите пада, 90% от студентите не си включват камерите