Продължава да расте черната статистика на катастрофите в България.
Близо 6070 са те за последната година, което е с 361 повече от 2020. Увеличил се е и броят на жертвите на пътя – 557 за миналата година срещу 446 за 2020.
„Направихме изследване, че има пряка зависимост между корупцията в дадена страна и смъртните случаи на пътя”, заяви в ефира на NOVA Богдан Милчев, бивш шеф на КАТ-София и директор на Института по пътна безопасност.
„Шофьорите в България допускат повече грешки, но те са предизвикани от пътните условия”, смята Милчев.
Според него един от проблемите е пътната маркировка. Друг проблем са пътните знаци.
„Липсващите или неправилно поставени знаци, карат шофьорите да импровизират на пътя. Третият проблем са мантинелите. Вместо да ни предпазват, често имат друг ефект”, смята пътният експерт.
„Ще разберем дали нещата ще се оправят, ако министърът допусне извънсистемния контрол. Това значи всички експерти да упражняват контрол и върху ремонтите, и върху проблемите, свързани с пътищата”, посочи Милчев.
„По наши данни около 1500 са местата, в които трябва да се налеят няколко милиарда, за да не загиват хора”, каза още той.