Производството на автомобили в Обединеното кралство е спаднало с 41,5% през септември спрямо същия период на миналата година до 67 169 бройки. Това е най-ниското ниво от близо 40 години. Това сочат данни, публикувани в четвъртък от Британското дружество на производителите и търговците на автомобили (SMMT), цитирани от националния ежедневник “Таймс”
Възстановяването на индустрията все още е възпрепятствано от спиране на производството, причинено от продължаващия глобален недостиг на полупроводници и спада в търсенето поради пандемията от COVID-19, отбелязват от SMMT.
Проучване на организацията показва, че поради глобалния недостиг на микросхеми, намалелите поръчки, нарастващите разходи и забавянето на логистиката в Обединеното кралство, повече от 80% от автомобилните производители са понесли сериозни щети. Към днешна дата допълнителните разходи за веригите за доставки са достигнали 2,4 милиарда лири и тези средства, както подчертават експертите, е малко вероятно да бъдат възстановени.
По-голямата част от членовете на SMMT (53%) смятат, че трудната ситуация в тази област може да се запази до третото тримесечие на 2022 г. Повече от една трета от компаниите искат в тази връзка да въведат по-кратък работен ден.
Въпреки настоящите предизвикателства обаче, производството на най-новите хибридни и електрически превозни средства продължава да „чупи“ рекорди. През септември делът им нараства до 32,3% (21 679 броя) от всички произведени автомобили. От януари тази година 158 710 от тези коли са напуснали британските конвейери.
Според Майк Хейвс, главен изпълнителен директор на SMMT, през септември „тревожната тенденция от последните три месеца продължи“. Британските производители на автомобили „продължават да се борят с последствията от пандемията, недостига на полупроводници, което води до спиране на производството“, каза той. Ситуацията се влошава от прекъсванията във веригата за доставки, недостига на умения и високите разходи за енергия, добави Хейвс.