Пътниците във влаковете на БДЖ очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице.
Това заяви пред БНТ министърът на транспорта Георги Тодоров, по повод освобождението на част от ръководството на БДЖ.
„ Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга”, категоричен беше министър Тодоров.
„Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото”, каза още транспортният министър.
На новото ръководство министър Тодоров ще постави задачата да помисли и да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Много по-строга финансова дисциплина трябва да има според него, за да може този финансов ресурс да се управлява по най-ефективния начин.
„Цените ще се повишат тогава, когато се предложи качествена нова услуга“, допълни транспортният министър.
Той призна, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в “Метрополитен” вместо в БДЖ.