Значителна част от гражданите на Стара Загора и региона казват, че са запознати сравнително добре с инструментите на Европейския съюз за сближаване (кохезионната политика). Но изключително малък процент от тях могат да посочат конкретни мерки и проекти, изпълнявани в града и региона. Това са част от изводите от социологическото проучване, реализирано от агенция “Тренд”, по поръчка на “Бранд Медия България”, като част от изпълнението на европейския проект “Преход на възможностите” (Transition Opportunities – TOP).
По отношение на настроенията към Зелената сделка, сравнително висок процент от гражданите на Стара Загора и региона казват, че са запознати с нея (64%).
“Този дял е удовлетворителен, но когато влезем в повече конкретика, тогава делът на положителните отговори става доста по-нисък. При конкретни въпроси се оказва, че реално само 4 от 10 души са запознати в някаква степен със Зелената сделка. Делът на напълно запознатите е едва 5%”, казва Димитра Воева от “Тренд”, което представи резултатите от проучването по време на събитието.
Изследването обхваща 1000 пълнолетни лица от област Стара Загора, като е осъществено чрез преки полустандартизирани интервюта, проведени в периода 22 ноември – 1 декември 2023 г.
“Мнозинството от жителите на областта (57%) не могат да посочат нищо, с което свързват политиката за сближаване на ЕС. Това показва, че има нужда от допълнителни усилия за повишаване на осведомеността”, коментира Воева.
89% от анкетираните не могат да посочат нито един проект в Област Стара Загора, изпълняван по кохезионната политика на ЕС.
“Само 11% успяха да посочат такива. Повечето от посочените проекти са свързани със саниране на жилищни сгради, ремонтът на жп гарата и някои проекти за откриване на предприятия и работни места. Другите са с много малки проценти”, обясни още Воева.
Още по темата – ТУК.