Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
вторник, 28 ноември, 2023
  • Вход
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » “БМФ Порт Бургас” с все по-голямо влияние в Черноморския регион и рекордни резултати

“БМФ Порт Бургас” с все по-голямо влияние в Черноморския регион и рекордни резултати

Общият обем на товарооборота в порта достига 3 милиона тона

Kmeta.bg от Kmeta.bg
септември 14, 2023
в Инвестиции и региони
Време за четене: ~ 1 мин.
8 0
0
10
СПОДЕЛЯНИЯ
121
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Значението на частния пристанищен оператор „БМФ Порт Бургас“ е все по-голямо – не само за България, но и за целия Черноморски регион. Общият обем на товарооборота в порта достига 3 милиона тона, което демонстрира способността на оператора да се адаптира към променящите се пазарни условия и да запази лидерската си позиция. Това става ясно след обявяването на резултатите на дружеството за първата половина на годината, а те показват рекорден брой обработени контейнери.

Пристанището е регистрирало увеличение с 12% в обемите на обработените контейнери в сравнение със същия период на миналата година. Дружеството е увеличило пазарния си дял в България до 49% от общия обем товари в страната. По този начин затвърждава позицията си като движеща сила в морския сектор, която спечели още 5% от своите конкуренти през посочения период.

“Постигнатите нива, подхранват волята ни да продължим да предоставяме най-добрите услуги, както и иновативни и гъвкави решения за нашите партньори“, коментира главният изпълнителен директор на оператора Борис Балев.

Данните за първата половина от годината бяха представени на специална пресконференция с участието на Полската Банка за Развитие (BGK) – инициатор, съосновател и основен акционер в инвестиционния фонд към инициативата „Три морета“ (3SIIF), който преди година придоби значителен дял от компанията. Представители на банката посетиха пристанищните терминали и се запознаха лично с развитието на порта.

Представители на инвестиционния фонд пък разказаха за сключването на сделката – малко след избухването на войната на Русия в Украйна. Те посочиха, че са били поставени в изключително сложна ситуация предвид затрудненото корабоплаване в Черно море, но решението за финализиране на преговорите се е оказало правилно, тъй като дори в затруднените условия заради COVID и войната, “БМФ Порт Бургас” успя да запази доброто ниво на товарооборотите си – нещо, с което не много пристанища в региона могат да се похвалят.

От Фонда посочиха още, че обичайната им практика при подобни сделки е да сменят значителна част от ръководството на компаниите, но в този случай не са усетили необходимостта да търсят по-добър екип от ръководители и специалисти на място.

В последните години операторът завърши и редица инвестиции, като разработването на специални съоръжения за контейнери, меден концентрат, пропан-бутан, сярна киселина, зърно и проектни товари. Това позволява на „БМФ Порт Бургас“ да с превърне и в своеобразна морска врата на България с около 7 млн. т товари през изминалата година.

Операторът продължава развитието си и тази година започна строителството на първото в България дълбоководно корабно място за контейнеровози, предназначено за обслужване на последно поколение контейнеровози, оборудвано с най-съвременни съоръжения и първокласни услуги, за да отговори на нуждите на клиентите. С новия кей пристанището не само ще може да приема контейнеровози, които не могат да акостират другаде в България, но и ще направи първите стъпки за внедряване на решения за електроснабдяване на пристанището и на корабите от брега.

„БМФ Порт Бургас” изпълнява проект за изграждане на ново корабно място
Проектът ще създаде нова пристанищна зона, предназначена за движение на контейнери, обработвани със зелени кранове и превозвани чрез железопътен транспорт в цяла Европа. Част от проекта е посветена на възстановяване на функционалността на железопътните линии, разположени вътре в терминала, като се използват електрически маневрени локомотиви за подготовка на конвоите, повишавайки модалния дял на железопътния транспорт в пристанището.

С това разширяване БМФ цели да укрепи позицията на пристанището като водещо при контейнерите в Черноморския регион и да предложи по-добра свързаност за бизнеса, който иска да внася или изнася стоки. Това ще увеличи възможностите за превоз на товари по международните коридори, обработвани от “БМФ Порт Бургас”, като Европейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, Коридор TRACECA и Транс-Каспийски Международен Транспортен коридор (Среден коридор). Освен това, въглеродният отпечатък ще бъде значително намален, за да се насърчи екологичното боравене и транспортиране на стоки.

“Предвид събитията от последните месеци значението на пристанището не само за България, но и за целия регион на „Три морета“ се увеличи значително. Благодарение на по-нататъшното разширяване на пристанището, възможностите за търговия и обмен за цяла Централна и Източна Европа и след това ще се увеличават“, смята един от директорите в BGK Кшищоф Сенгер.

Последвайте ни и в
Google Новини
Тагове: БМФ Порт БургасКшищоф Сенгерпристанище
Предишна Статия

Битката за “Кмет на годината” 2019-2023 на финалната права

Следваща Статия

Иван Бърнев: Кметовете направиха много през последните 30 г.

Свързани Статии

Инвестиции и региони

Регионите по инвестиции, растеж, кризи и възможности – различията остават

ноември 22, 2023
117
Скок на имотите в първото у нас коледно село
Инвестиции и региони

Скок на имотите в първото у нас коледно село

ноември 21, 2023
122
Търговище – един от икономическите локомотиви в Северна България
Инвестиции и региони

Търговище – един от икономическите локомотиви в Северна България

ноември 20, 2023
117
Икономически център Русе-Търговище-Разград: плюсове и минуси
Инвестиции и региони

Икономически център Русе-Търговище-Разград: плюсове и минуси

ноември 17, 2023
117
След местните избори – вдигане на данъци и по 1 млрд. за проекти
Инвестиции и региони

След местните избори – вдигане на данъци и по 1 млрд. за проекти

ноември 10, 2023
153
Икономически център Варна-Девня – третият по размер в страната
Инвестиции и региони

Икономически център Варна-Девня – третият по размер в страната

ноември 8, 2023
122
Следваща Статия
Иван Бърнев: Кметовете направиха много през последните 30 г.

Иван Бърнев: Кметовете направиха много през последните 30 г.

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Промени ли инфлацията потреблението ви?

Реклама

Последни новини

А1 България е сертифицирано страхотно място за работа

А1 България е сертифицирано страхотно място за работа

ноември 28, 2023
Въвеждат в експлоатация BG ALERT догодина, утре е националният тест

Въвеждат в експлоатация BG ALERT догодина, утре е националният тест

ноември 28, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • “Кмет на годината” за мандат 2019-2023
  • Преход на възможностите

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist