Големият проблем на общините е липсата на достатъчно кадри в областта на информационните технологии. Това коментира министърът на електронното управление Александър Йоловски, който отговаряше на актуални въпроси на депутати, свързани с дигитализацията на административните услуги. “Трудно е да се наемат дългосрочно квалифицирани кадри и те да бъдат задържани поради ниското заплащане”, посочи Йоловски за състоянието на общинските администрации.
Той увери, че значителна част от българските общини предоставят услуги по електронен път през единния портал на министерството на електронното управление, но призна, че все още има и много административни услуги, които продължават да се извършват на хартия.
“През годините са правени няколко опита за централизирано изграждане на услугите на общинските администрации. Нито един от тези опити за създаване на централизирана система не е довел до желания резултат, тъй като тези опити са правени от централизирана структура. В случая в миналото това е било министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Общините са самостоятелни административни органи, които по закон сами решават за начините, по които предоставят административно обслужване, включително и по електронен път”, посочи министърът.
Министър Йоловски съобщи още, че предстои да започне работа по осъвременяването на подзаконовата нормативна уредба в сферата на електронното управление, щом новоприетият Закон за електронното управление бъде публикуван в Държавен вестник.