Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
четвъртък, 11 юни, 2026
  • Вход
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • е-услуги
  • Кмет на годината 2025
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • е-услуги
  • Кмет на годината 2025
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Боровинката забавя стареенето

Kmeta.bg от Kmeta.bg
август 24, 2014
в N
Време за четене: ~ 1 мин.
7 0
0
53f96d1754616
8
СПОДЕЛЯНИЯ
Сподели във Facebook

53f96d1754616Храните, богати на фитохимични вещества като боровинките, всъщност могло да преобърне процеса на стареене, свързан с губене на част от паметта. До това заключение са стигнали учени от Медицински Университет в Англия след дълги изследвания.

Изследванията се основават на процес, който трае 3 месеца, а основното е хранителния режим, който включва предимно консумация на боровинки. За по – малко от 3 седмици учените откриват усъвършенстване при някои специални работни изпитания на участниците, които подобрения траят и през времето на цялото изследване.

Според учените, изследванията, които правят не са просто научни добавки към вече доказаното благоприятно и полезно действие на боровинките върху здравето на хората. Това са нови открития, които създават основателни причини да се смята, че ефекта на боровинките би могъл да се използва като защита при проблеми с паметта, а също така е доказано, че те увеличават възможностите на паметта при хората.

Боровинките са главен източник на флавоноиди, съставки открити в много и различни плодове и зеленчуци, които въздействат положително на организма със своя биохимичен и антиоксидантен ефект. Повишаването на паметта се контролира от молякулярните нива в мозъчните клетки.

Изследователите смятат, че откритите флавоноиди в боровинките могат да съдействат за повишаването на паметта чрез увеличаването на съществуващите нервни връзки, подобряване на въздействието между клетките и стимулирането на регенериращото действие на невроните.

Учените смятат, че флавоноидите имат способност да активират сигнални протеини, намиращи се в специфичната зона хипокампус, което всъщност е центъра на мозъка за памет.

Намаляването и влошаването на паметта причинено от остаряването е изключително неприятен и неудобен момент. До сега учените са знаели за положителния ефект от консумирането на свежи плодове и зеленчуци, но тепърва благодарение на извършените проучвания е открито, че храните богати на флавоноиди имат ефект върху паметта, което дава нови възможности за работа и изследвания базирани именно върху тези открития.

Надеждата и очакванията на учените са свързани с това извършения труд относно откритията за флавоноидите да даде нов тласък за намирането на адекватно лечение на болести свързани с проблеми на паметта и болестта Алцхаймер.

Според Асоциацията на хората заболели от Алцхаймер близо 5, 2 мил. души живеят с тази болест само вСАЩ. Прогнозите са ужасяващи – към 2050 година се очаква броя на заболелите да бъде между 11 и 16 милиона души. Докато никакви лекарствени методи не показват дълготраен положителен ефект върху борбата с болестта, природните методи остават като една добра възможност.

Предишна Статия

Вегетарианците боледуват повече

Следваща Статия

Горна Оряховица пуска в продажба част от жилищния си фонд

Свързани Статии

Атанасова обеща увеличение на парите в кръвните центрове
N

Атанасова обеща увеличение на парите в кръвните центрове

май 10, 2017
106
Обновиха две отделения на болницата в Монтана
N

Обновиха две отделения на болницата в Монтана

май 10, 2017
112
Обучават лекари с европари
N

Обучават лекари с европари

май 10, 2017
105
Държавата е виновна за лошото състояние на болниците
N

Държавата е виновна за лошото състояние на болниците

май 10, 2017
102
137 хиляди лекарства в електронен регистър
N

137 хиляди лекарства в електронен регистър

май 10, 2017
104
Агенцията по лекарствата с нов шеф
N

Агенцията по лекарствата с нов шеф

май 10, 2017
116
Следваща Статия
Горна Оряховица пуска в продажба част от жилищния си фонд

Горна Оряховица пуска в продажба част от жилищния си фонд

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Кое е най-голямото предизвикателство пред новата власт?

Реклама

Последни новини

Трети хидроагрегат на ПАВЕЦ „Чаира“ се връща в системата

Трети хидроагрегат на ПАВЕЦ „Чаира“ се връща в системата

юни 10, 2026
Тъмната страна на Световното първенство – рекордни емисии и хиляди полети

Тъмната страна на Световното първенство – рекордни емисии и хиляди полети

юни 10, 2026

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Кмета БГ

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2026 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • е-услуги
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2025
  • TOP JOBS