Българска технологична компания започва подготовка за изправянето ѝ срещу най-вълнуващите и иновативни стартъпи от още 25 пазара в целия свят. ENOVA H20 спечели българския финал на Chivas Venture – глобалното състезание, организирано от водещата шотландска марка уиски Chivas, което дава 1 млн. долара безвъзмездно финансиране всяка година на най-впечатляващите социални стартъпи от целия свят, които съчетават печалбата със стремежа за позитивна промяна в света.
Проектът на Хюсеин Йеменджиев предлага иновационни решения в сферата на борбата със замърсяването на водата. Решението, което предлагат от ENOVA H2O, е базирано на нови биоелектрохимични сензори, способни да засекат и качествено да определят органичното замърсяване на водата около 5 000 пъти по-бързо, отколкото настоящите методи. Времето, което е необходимо на ENOVA H2O, варира между 1 и 60 секунди. Мигновените резултати и прецизното събиране на данни, мониторингът в реално време без транспортиране на проби, минималното количество вода, необходимо за проба, и интегрирането с GIS и SCADA средите – това са само част от множеството предимства на ENOVA H2O.
„Качеството на водите и тяхното пречистване все още е съществен проблем на много места и за милиони хора по света. Макар и да не е видим в ежедневието ни, той пряко се отразява на това как живеем. Радвам се, че журито видя потенциала на проекта и съм безкрайно щастлив за шанса, който състезанието ни предоставя – не само да премерим сили с останалата част на света, но и да обменим ценен опит в стремежа си за по-добра среда. Стискайте ни палци и за големия финал на в Торонто, а ние ще дадем най-доброто от нас!“, каза Хюсеин Йеменджиев, основател на ENOVA H2O.
Той ще се отправи на най-вълнуващото си пътешествие в живота, което ще постави на сериозно изпитание в глобален мащаб неговото бизнес начинание. По пътя за големия финал през месец юни 2020 г., 25 социални предприемача ще отидат в Лондон, за да се включат в тридневна програма с интензивни обучения и срещи. Тя предоставя за всички участващи експерти и професионалисти не само огромна популярност, но и сериозни възможности за създаване на полезни контакти. Предприемачите ще участват в индивудуални обучителни сесии, имащи за цел както личностното им израстване и по-добро представяне, така и постигането на следващо ниво в развитието на бизнеса им.
Днес Chivas Venture играе централна роля в плана за устойчивост и отговорност на Pernod Ricard за 2030 – амбициозен пакет от социални и екологични цели, подкрепящи целите за устойчиво развитие на ООН и насочен към четири ключови области – подхранване на територията, грижа за хората, кръгово производство и отговорна консумация. Повече информация за Chivas Venture и защо блендът между печалба и справянето със социални проблеми е успешен на: Chivasventure.com.